ربودن و شکنجه امیر نصرالهی شهروند اهل مهاباد

امیر نصرالهی، از ربوده شدگان مهابادی، بدلیل امدادرسانی به معترضان مجروح قیام مردمی این شهر علاوه بر شکنجه شدید جسمانی و روانی مورد پرونده‌سازی توسط نهادهای امنیتی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی، در جریان یک پرونده‌سازی، علاوه بر ربودن و شکنجه شدید امیر نصرالهی، این شهروند را به “فعالیت ضدانقلابی” در دادگاه متهم کردند.
منابع هه‌نگاو گزارش داده‌اند که یکی از اتهاماتی که توسط دستگاه قضایی به این شهروند وارد آمده اقدام برای مداوای مجروحان مقاومت مردمی در مهاباد می‌باشد.
بنابر اطلاع هه‌نگاو وضعیت حقوقی امیر نصراللهی کماکان یک هفته پس از ربوده شدن نامشخص بوده و اخیرا شاهدانی عینی در جریان انتقال این شهروند به دادگاه از شرایط وخیم جسمانی و ظاهری وی اطلاع داده‌اند.
به گفته این منابع، آثار شکنجه شدید نسبت به امیر نصراللهی مشهود بوده و اتهاماتی که علیه او در دادگاه مطرح شده، حاکی از یک پرونده‌سازی سازمان‌یافته است.
امیر نصراللهی پدر سه فرزند است که یکی از آن‌ها پس از اطلاع یافتن از وضعیت پدرش، دچار حمله عصبی شده و هم‌اکنون در بیمارستان بستری است.
بنابر اطلاع هه‌نگاو در جریان رسیدگی به پرونده معترضان در شهرهای کُردستان هیچ یک از حقوق حداقلی متهم نظیر دسترسی به وکیل، منع شکنجه، خدمات درمانی و… رعایت نمی‌شود. دادسرا و محاکم انقلاب کاملاً در اختیار نهادهای امنیتی قرار داشته و اساسا نمی‌توان از مقوله‌ای بنام دادرسی در مفهوم حقوقی نام برد. بازجو پرونده، بازپرس، قاضی رسیدگی‌کننده و وکلای مورد تایید( لیست تبصره ماده ۴٨) کاملاً بصورت هماهنگ در خصوص پرونده‌ معترضان عمل می‌کنند.

هه‌نگاو ۱۳ آذر ۱۴۰۱