پس از شکنجه و وضعیت وخیم جسمانی؛ انتقال منصور دهمرده به درمانگاه زندان مرکزی زاهدان

«منصور دهمرده» بازداشتی معلول بلوچ، پس از شکنجه و وضعیت وخیم جسمانی به درمانگاه زندان مرکزی زاهدان منتقل شده است.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، “منصور دهمرده” فرزند امان الله بازداشتی معلول بلوچ که در زندان مرکزی زاهدان شکنجه شده، به دلیل وخامت وضعیت جسمانی به درمانگاه بیمارستان منتقل شده است.

گفته می شود، منصور دهمرده حدود ۱۲ روز است که به دلیل شکنجه در زندان مرکزی زاهدان، به درمانگاه منتقل شده و وضعیت جسمانی وی وخیم گزارش شده است.

این زندانی بلوچ که دارای معلولیت از ناحیه دو دست و دو پا است، در تاریخ ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شده است.

شمس آبادی دادستان شعبه ۱۰۲ کیفری زاهدان برای منصور اتهام «محاربه و افساد فی الارض» صادر کرده است.

پیش از این یک منبع مطلع به گزارشگر کمپین گفته بود: «با مراجعه خانواده به دادگاه انقلاب زاهدان، شمس آبادی خبر از صدور اتهام محاربه و افساد فی الارض داده و گفته است که به زودی حکم اعدام وی اجرا خواهد شد.»

این منبع افزود: «دو وکیل با هویت “حسین براهویی” و “اکبر کیخواه” نیز برای منصور در نظر گرفته شده که آنها خبر دادند، در شعبه ۱۰۲ کیفری زاهدان وکیل پذیرفته نمی شود.»

در گزارش اخیر کمپین فعالین بلوچ گفته شده بود که منصور پس از صدور اتهام محاربه و افساد فی الارض به یکی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شده است، که با پیگیری های صورت گرفته مشخص شده که وی به دلیل شکنجه و وضعیت وخیم جسمانی به مدت ۱۲ روز است که در درمانگاه زندان بستری است.

لازم به ذکر است پس از تجمعات مسالمت آمیز شهروندان بلوچ‌ نسبت به تجاوز فرمانده انتظامی چابهار به کودک دختر “ماهو بلوچ” در زاهدان، بیش از صدها معترض بلوچ با گلوله‌های جنگی در جمعه خونین زاهدان و خاش کشته و بالغ بر ۴۰۰ نفر مجروح شده‌اند. همچنین از زمان آغاز اعتراضات تاکنون، صدها شهروند بلوچ بازداشت شده‌اند.

کمپین فعالین بلوچ ۱۳ آذر ۱۴۰۱