مکان ناشنواشدن یک زندانی در زندان سنندج

Girti5یسان نیوز: یک زندانی سیاسی کُرد در زندان مرکزی سنندج در وضعیت جسمی وخیمی به سر برده و مسئولین امنیتی زندان، اجازه‌ی انتقال وی به بیمارستان را نمیدهند.
به گزارش نیسان نیوز، “سیوان صابری” شهروند کُرد از اهالی شهرستان کامیاران، که دو سال پیش از سوی دادگاه انقلاب سنندج به اتهام همکاری با یکی از احزاب مخالف حکومت اسلامی ایران به ۳ سال حبس محکوم شده

بود، هم‌اکنون در زندان مرکزی سنندج در وضعیت وخیمی به سر برده و علاوه بر مشکل بینایی، مشکل شنوایی داشته و مسئولین امنیتی زندان مرکزی سنندج، از انتقال وی به یک مرکز درمانی گوش، خودداری میکنند.
تا کنون چندین بار این زندانی سیاسی به بهداری زندان مراجعه کرده است اما امکانات بهداری، کفاف مشکل شنوایی وی را نکرده و مجبور به مداوا در خارج از زندان است.
گفتنی است پزشکان بهداری اعلام کرده‌اند در صورتی که در طی یک ماه به یک مرکز تخصصی مراجعه نکند، امکان ناشنوایی دائم وی وجود خواهد داشت.
سیوان صابری زندانی کُرد، اهل روستای “تیله کو” از توابع شهرستان کامیاران، سال ۱۳۹۲ خورشیدی، از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اتهام همکاری با یکی از احزاب مخالف به تحمل سه سال حبس محکوم کرد.
هم‌اکنون یک سال از مدت زمان حبس وی باقی مانده و در صورتی که به پزشک متخصص گوش مراجعت داده نشود، امکان ناشنوایی وی وجود دارد.