با پایان ایام مرخصی؛ پیمان پورداد به زندان رجایی شهر کرج بازگشت

خبرگزاری هرانا – پیمان پورداد، زندانی سیاسی امروز شنبه ۲۶ آذرماه، با پایان ایام مرخصی به زندان رجایی شهر کرج بازگشت. وی روز دوشنبه ۲۱ آذرماه در پی درگذشت پدرش به مرخصی اعزام شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱، پیمان پورداد با پایان ایام مرخصی به زندان رجایی شهر کرج منتقل بازگشت.

آقای پورداد روز دوشنبه ۲۱ آذرماه در پی درگذشت پدرش به مرخصی سه روزه اعزام شده بود که نهایتا مرخصی او تا ۵ روز تمدید شد.
یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “پیمان پورداد پیش از درگذشت پدرش بارها برای دیدار با پدر بیمار خود درخواست مرخصی داده که با مخالفت مسئولان مواجه شده بود.”

پیمان پورداد، زندانی سیاسی در خردادماه ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. وی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمد زاده محاکمه و از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم نهایتا در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران با ریاست قاضی زرگر عینا تایید شد.

آقای پورداد در آذرماه سال ۹۹ جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

این زندانی سیاسی که در بند هشت زندان اوین در حال تحمل دوران حبس خود بود، اواخر خرداد ماه ۱۴۰۱، به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

پیمان پورداد همچنین به همراه تعدادی دیگر از زندانیان محبوس در زندان‌های تهران بزرگ و اوین، در اسفندماه ۱۴۰۰، با گشایش پرونده جدید مواجه شدند. آنها در تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین با مصداق “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “اخلال در نظم زندان” تفهیم اتهام و با قرار وثیقه ای ۱۰۰ میلیون تومانی به زندان بازگردانده شدند. وی نهایتا در این پرونده توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از اتهامات انتسابی تبرئه شد.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۱/۰۹/۲۶