آزادی بهار خنیابپور با تودیع قرار وثیقه از زندان سپیدار اهواز

خبرگزاری هرانا – بهار خنیابپور، شهروند اهل بهبهان با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان سپیدار اهواز آزاد شد. فروشگاه لباس این شهروند پیشتر به دلیل پیوستن به اعتصابات پلمب شده و وی پس از مراجعه به دادگستری بهبهان برای انجام مراحل فک پلمب، بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۱، بهار خنیابپور، شهروند اهل بهبهان از زندان سپیدار اهواز آزاد شد.

آزادی خانم خنیابپور با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ ملیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.
یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی به هرانا گفت: «محل کسب این شهروند در تاریخ ۱۴ آذر به دلیل پیوستن به اعتصابات سراسری و امتناع از انجام فعالیت های روزانه، پلمب شد. علیرغم پیگیری های مکرر، تاکنون بهار موفق به فک پلمب مغازه بوتیک خود نشده است.»

منبع مطلع افزود: «بهار خنیابپور در تاریخ ۳۰ آذرماه در حالی که برای انجام مراحل فک پلمب محل کسب خود به شعبه یک کیفری دادگستری بهبهان مراجعه کرده بود، به دستور بازپرس مرادی بازداشت و به زندان سپیدار اهواز منتقل شد.»

اتهامات مطروحه علیه این شهروند « کشف حجاب و تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱
بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۱/۱۰/۰۷