اعدام چهار زندانی در زندان های مرکزی کرج، گوهردشت و همدان از جمله یک زندانی مجروح بر اثر شلیک

چهار زندانی در زندان های مرکزی کرج، گوهردشت و همدان اعدام شدند که یکی از آنان با شلیک گلوله مجروح شده بود
به گزارش کانون حقوق بشر ایران، صبح روز چهارشنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۱، چهار زندانی در زندان های مرکزی کرج، گوهردشت و همدان اعدام شدند. دو زندانی اعدام شده در زندان مرکزی کرج، داوود یوسفی و ابراهیم اجلی بودند که در جریان شلیک مستقیم و حمله به زندانیان این زندان، از روز ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱، در سلول انفرادی تحت شکنجه قرار داشتند.

ابراهیم اجلی در جریان همین حمله گلوله خورده و مجروح شده و تا زمان اعدام در سلول انفرادی تحت شکنجه قرار داشته بود.

ابراهیم اجلی و داوود یوسفی از زندانیان محکوم به اعدام در سالن ۴ زندان مرکزی کرج، در سال ۹۷ دستگیر و با اتهام مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند.

ابراهیم اجلی و داوود یوسفی در روز ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراض زندانیان به انتقال زندانیان محکوم به اعدام برای اجرای حکم، همراه با تعداد دیگری از زندانیان مورد ضرب و شتم و شلیک گلوله قرار گرفته و به سلول انفرادی منتقل شده و تحت شکنجه قرار گرفته بودند.

همچنین صبح روز ۷ دی ماه ۱۴۰۱، یک زندانی به نام حمید نجاتی در زندان گوهردشت اعدام شد. از مشخصات و اتهام وی اطلاعی در دست نیست.

بر اساس گزارش دیگری، در روز چهارشنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۱، یک زندانی به نام حسین طاعتی در زندان همدان اعدام شد.
حسین طاعتی متاهل و دارای فرزند بود. وی اهل منطقه حصار همدان بود و به اتهام مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود.

در خصوص حمله و شلیک به زندانیان زندان مرکزی کرج، یک منبع موثق به کانون حقوق بشر گفت: پس از سر دادن شعار مرگ بر خامنه ای توسط زندانیان زندان مرکزی کرج، فتاحی رئیس زندان مرکزی کرج همراه با نیروهای گارد به زندانیان حمله کرده و زندانیان را با شلیک مستقیم کشته و زخمی کردند. او خود شخصا به زندانیان شلیک می کرد.

در همین روز ماموران شماری از مجروحین و کشته شدگان را از یکی از سالن ها با گاری خارج کردند. اما رئیس زندان با لاپوشانی در صدد مخفی کردن آمار واقعی کشته شدگان است.

ماموران تعدادی از زندانیان را پس از حمله به سوئیت های انفرادی منتقل کردند. زندانیان در اعتراض اقدام به اعتصاب غذا کردند. اما فتاحی به جای رسیدگی به خواسته آنان که انتقال به بند عمومی است، آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده و تحت شکنجه قرار می دهد.

روز شنبه ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱، زندانیان تعدادی از بندهای زندان مرکزی کرج با شعار مرگ بر خامنه ای، در اعتراض به انتقال شماری از زندانیان برای اجرای حکم اعدام، دست به شورش و اعتراض زدند.

کانون حقوق بشر ایران،  ۷ دی ماه ۱۴۰۱