اعتراضات سراسری؛ محکومیت دو شهروند به حبس، شلاق و مجازات تکمیلی

خبرگزاری هرانا – نغمه فتاحی دهنوی و امیرعلی جان آبادی، شهروندان بازداشتی در جریان اعتراضات سراسری در زاهدان، توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب این شهر به مجموعا ۹ ماه حبس، ۶۰ ضربه شلاق و سایر مجازات های تکمیلی محکوم شدند. محکومیت خانم فتاحی دهنوی به حبس و شلاق به جزای نقدی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، نغمه فتاحی دهنوی و امیرعلی جان آبادی به حبس و شلاق محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، خانم فتاحی دهنوی توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب زاهدان، به پرداخت مجموعا ۱۰ میلیون تومان بدل از حبس و مجازات شلاق و انجام تحقیق در خصوص وظایف و میزان اختیارات وزیر کشور در خصوص نظارت بر نیروهای نظامی و انتظامی محکوم شد. همچنین آقای جان آبادی توسط دادگاه به ۹ ماه حبس تعزیری،۶۰ ضربه شلاق و انجام یک تحقیق در خصوص مقایسه برخورد نیروهای نظامی ایران و آمریکا در برخورد با کسانی که به حکومت و نظام سیاسی کشور اعتراض دارند و باعث برهم خوردن کشور میشوند، محکوم شد.

نغمه فتاحی دهنوی، ۲۵ ساله، فرزند منوچهر و امیرعلی جان آبادی، ۱۸ ساله فرزند احمد و ساکن زاهدان در تاریخ ۲۴ آبان ماه، توسط نیروهای اطلاعات سپاه در زاهدان بازداشت شدند.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱
بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۱/۱۰/۰۸