اعتراضات سراسری: جو امنیتی در جوانرود؛ شعارهای ضد حکومتی در مهاباد

بر اساس گزارش‌ها و ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، شماری از شهرهای ایران از جمله مهاباد و جوانرود شاهد جو امنیتی و اعتراضات ضد حکومتی شهروندان است.

در مهاباد و در روز دوشنبه شهروندان در مراسم چهلم جان باختن شمال خدیری‌پور، از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری شرکت کرده و شعارهای «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» و «ژن ژیان ئازادی» سر دادند.

همسر شمال خدیری‌پور در مراسم چهلم همسرش شعری از شیرکو بیکس را قرائت و اعلام کرد مانند تمامی همسران شهدای راه آزادی بە همسرش افتخار میکند و راهش را ادامە می‌دهد

همزمان سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» نیز از استقرار نیروهای حکومتی در تمامی خیابان‌ها و کوچه‌های شهر جوانرود و بازداشت گسترده شهروندان خبر داده است.

جو شهرستان جوانرود از روز شنبه هفته جاری بار دیگر و پس از آنکه معترضان مراسم چهلمین روز جان باختن شماری از شهروندان این شهر را برگزار کردند، امنیتی شد.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در اطراف محل برگزاری مراسم  و خیابان‌های جوانرود اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور و شلیک گلوله به سوی معترضان کردند که به کشته‌شدن یک جوان ۲۲ ساله به نام برهان الیاسی و زخمی شدن دست کم ۱۵ تن دیگر منجر شد.

۱۲ دی ۱۴۰۱ iranwire