صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران

 

خبرگزاری هرانا – یک متهم به قتل توسط شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد آنلاین، یک مرد در تهران از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شد.

در این گزارش آمده است، خواهر و برادری به نام های آرش و الهام متهم هستند که در پی یک درگیری خانوادگی خواهر کوچک‌شان به نام الناز را با ضربات چاقو از پا درآورده و روی وی اسید پاشیدند.

آرش در اظهارات خود عنوان کرد: “من قتل را قبول دارم؛ اما قصد کشتن خواهرم را نداشتم. ۱۲ سال بود با الناز قهر بودم و با او رابطه‌ای نداشتم تا اینکه الهام با من تماس گرفت و گفت الناز پشت سر من و همسر و فرزندم حرف‌های نامربوط زده است. از شنیدن حرف‌های خواهرم عصبانی شدم. به همین خاطر از الهام خواستم تا همراه هم به خانه الناز برویم. مقداری شیشه مخدر را خوردم. وقتی مقابل خانه الناز رفتیم متوجه شدیم در خانه‌اش مهمانی برپاست. به همین خاطر برگشتیم و صبح روز بعد در حالی که الهام ظرف اسید را همراه داشت به خانه الناز رفتیم. او از دیدنم تعجب کرد و من با او درگیر شدم. من تحت تاثیر مصرف شیشه حالت طبیعی نداشتم که چاقو را برداشتم و چند ضربه به الناز زدم. همان‌ موقع الهام هم با چاقو چند ضربه به او زد. در همان درگیری مقداری از اسید را روی الناز پاشیدم که ناخواسته مقداری از آن روی دست‌هایم ریخت و دچار سوختگی شدم و مجبور شدم همان شب به درمانگاه بروم.”

بعد از او، الهام به دفاع پرداخت و گفت: “من هیچ کدام از حرف‌های برادرم را قبول ندارم. او دروغ می‌گوید. من خودم ۱۴ سال بود که با خواهرم قهر بودم و هیچ رفت‌و‌آمدی با او نداشتم. ما آن روز به خانه الناز رفته بودیم تا با او صحبت کنیم و قصدمان کشتنش نبود. من از نقشه برادرم برای قتل اطلاعی نداشتم.”

به دنبال اظهارات این مرد، الهام نیز به اتهام معاونت در قتل خواهرش بازداشت شد و این خواهر و برادر در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.

با پایان دفاعیات متهمان و وکلای آنها، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده، آرش را به اعدام محکوم کردند. الهام نیز به اتهام معاونت در قتل به ۲۵ سال زندان محکوم شد.

هرانا ۶ دی ۱۴۰۱