پس از محاکمه مجدد؛ یک متهم در تهران به اعدام محکوم شد

خبرگزاری هرانا – یک متهم به قتل پس از محاکمه مجدد توسط شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد. پیشتر حکم اعدام این متهم در دیوان عالی کشور نقض شده و پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم‌ عرض ارجاع داده شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد آنلاین، یک متهم پس از محاکمه مجدد به اعدام محکوم شد.

براساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده از آبان ماه سال گذشته با درگیری دو دوست بر سر بدهی آغاز شد که در این نزاع، نهایتا “پرهام” به اتهام قتل “بهزاد” بازداشت می شود. متهم یک بار پیش از این در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شده و با نقض حکم از سوی دیوان عالی کشور از چوبه دار فاصله گرفته بود اما در رسیدگی دوباره به پرونده‌اش در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران باز هم به اعدام محکوم شد.

پرهام در اظهارات خود عنوان کرد: “من قصد کشتن دوستم را نداشتم. فکر کردم او قصد دارد به رویم چاقو بکشد. به همین خاطر از ترسم چاقویی را که در جیب داشتم بیرون آوردم. من پشیمان هستم.”

وی در مورد جزییات حادثه گفت: “من و بهزاد از سال‌ها قبل با هم دوست بودیم. چند ماه پیش او از من سه میلیون تومان پول گرفت و قرار بود پس از چند روز آن را به من برگرداند اما برای پس دادن پول بهانه می‌آورد. آخرین بار وقتی فهمیدم برای خودش کتانی گران‌ قیمت خریده ناراحت شدم. او کتانی را امانت به من داد، تا وقتی پول را به من پس داد کتانی را به او برگردانم. دوستم آخرین بار سراغم آمد و از من خواست کتانی‌ها را برای یک شب به او برگردانم. او می‌گفت می‌خواهد به مهمانی برود. سر همین موضوع با هم درگیر شدیم. او مرا به عقب هل داد و دستش را به کمرش برد. من فکر کردم می‌خواهد چاقویی بیرون بیاورد. به همین خاطر من هم چاقو کشیدم. می‌خواستم به کتفش بزنم که عقب رفت و چاقو به سینه او برخورد کرد. من که ترسیده بودم می‌خواستم با اورژانس تماس بگیرم؛ اما او شروع به داد و فریاد کرد و من از ترسم فرار کردم؛ ولی می‌دانستم دوستانم آنجا هستند و او را به بیمارستان می‌رسانند.”

وکیل متهم به قتل با مطرح کردن این موضوع که موکلش به بیماری روانی مبتلاست و سابقه خودکشی دارد، تقاضا کرد برای بررسی سلامت روان به پزشکی قانونی معرفی شود.

با اعتراض وکیل متهم به حکم صادره، پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و قضات عالی‌ رتبه حکم اعدام پرهام را شکستند و خواستار رسیدگی دوباره به پرونده در شعبه هم‌ عرض شدند.

نهایتا پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع داده شد و با توجه به مدارک موجود در پرونده، او بار دیگر به اعدام محکوم شد.

هرانا ۸ دی ۱۴۰۱