وخامت حال سهیلا محمدی زندانی سیاسی کُرد پس از اقدام به خودکشی

علیرغم وضعیت وخیم سلامتی سهیلا محمدی، زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان مرکزی ارومیه، نهادهای امنیتی از اعزام وی به مراکز درمانی ممانعت به عمل آورده‌اند.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، سهیلا محمدی، زندانی اهل سلماس با گذشت سه روز از جراحت ناشی از خودکشی اعتراضی، کماکان در بهداری زندان مرکزی ارومیه نگهداری می‌شود و از انتقال به مراکز درمانی محروم شده است.
به گفته منابع مطلع، وضعیت سلامت این زندانی سیاسی کُرد بر اثر جراحت ناشی از ضربه چاقو به ناحیه چپ سینه، ناپایدار است و در معرض خطر جدی جانی قرار دارد.
این زندانی سیاسی که بیش از دو سال است در زندان مرکزی ارومیه محبوس است، بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱، در پی جواب رد نهادهای حکومتی به درخواست عفو خود، در آشپزخانه بند زنان با چاقو اقدام به خودکشی کرد.
سهیلا محمدی طی بیش از دو سال گذشته با فشار مداوم سپاه پاسداران از حق اعزام به مرخصی محروم بوده است. او پاییز ۱۳۹۹ در سلماس توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و پس از چند ماه بازجویی به بند زنان زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.
وی بعدها توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام عضویت در حزب حیات آزاد کُردستان (پژاک) به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده از آن زمان بدون حق استفاده مرخصی در بند زنان زندان مرکزی ارومیه محبوس می‌باشد.

هه‌نگاو؛ پنج‌شنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱