مسلم جعفری رمشتی، هنرمند کُرد با وثیقه ٨ میلیاردی موقتاً آزاد شد

مسلم جعفری رمشتی، بازیگر برنده جشنواره بین‌المللی فیلم “دهوک” پس از گذشت پنج ماه و ١۵ روز بازجویی و حبس همراه با شکنجه، از زندان اوین به طور موقت با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

 

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز چهارشنبه ٣ اسفند ١٤٠١ (٢٢ فوریه ٢٠٢٣) مسلم جعفری رمشتی، هنرمند و زندانی سیاسی اهل سنندج، با تودیع وثیقه ۸ میلیارد تومانی موقتاً از زندان اوین تهران آزاد شد.

 

وضعیت سلامت این هنرمند زندانی، در این اواخر نامساعد بود و از عفونت شدید ناحیه دست و کلیه‌ها به شدت رنج می‌برد.

 

مسلم جعفری رمشتی، یکشنبه ٢٠ شهریور ١۴٠١، در روستای ”‌ترس‌آباد” شهرستان خوی، حین تلاش برای برای رسیدن به یک گذرگاه مرزی و و نهایتاً عزیمت به اروپا توسط نیرو‌های اطلاعات سپاه پاسداران همراه با ضرب‌ و شتم شدید، ربوده شد و پس از ۱۰۰ روز توانست اولین تماس تلفنی را با خانواده‌اش داشته باشد.
وی از سن ١٨ سالگی به عضویت یکی از احزاب مخالف جمهوری اسلامی در اقلیم کُردستان درآمده و از شش سال قبل با خروج از این حزب، در تلاش بوده تا برای اخذ پناهندگی خود را به یکی از کشورهای اروپایی برساند.

قابل ذکر است که، وی در دوره حضور در اقلیم کُردستان و در جریان مقاومت علیه حمله گسترده گروه تروریستی داعش، یک دست خود تا ناحیه آرنج را بر اثر انفجار از دست داده است.
آقای جعفری رمشتی، به عنوان بازیگر با ایفای نقش در فیلم “زمین‌های کثیف” که در جشنواره بین‌المللی سالانه فیلم دهوک در اقلیم کُردستان به نمایش درآمد، جایزه بهترین بازیگر را دریافت کرده است.

 

هه‌نگاو؛ پنج‌شنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱