دستکم چهار تجمع اعتراضی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – امروز پنجشنبه بیست و پنجم اسفندماه، جمعی از معلمان در مریوان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل اداره آموزش و پرورش این شهر، شماری از مردم معترض در سنندج و کامیاران بر مزار هومن عبداللهی و فواد محمدی، از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و در سقز بر مزار مهسا امینی، به مناسبت آخرین پنجشنبه سال تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز پنجشنبه بیست و پنجم اسفندماه ۱۴۰۱، شماری از معلمان در مریوان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل اداره آموزش و پرورش این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این تجمع به دلیل عدم پاسخگویی مدیران آموزش و پرورش به اعتراضات معلمان و مطالبه گری انجمن صنفی معلمان سروآباد و مریوان برگزار شد.

 

تجمع اعتراضی مردم بر مزار هومن عبداللهی، از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱
به گزارش کردپا، امروز پنجشنبه بیست و پنجم اسفندماه ۱۴۰۱، شماری از مردم معترض در سنندج، به مناسبت آخرین پنجشنبه سال بر مزار هومن عبداللهی، از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، با سر دادن شعارهایی دست به تجمع اعتراضی زدند.

هومن عبداللهی، شهروند بیست و یک ساله اهل سنندج، در تاریخ شانزدهم آذرماه در جریان اعتراضات سراسری در محله حسن آباد این شهر، به ضرب گلوله ماموران جان خود را از دست داد.

همچنین امروز پنجشنبه بیست و پنجم اسفندماه ۱۴۰۱، جمعی از مردم معترض در سقز، به مناسبت آخرین پنجشنبه سال بر مزار ژینا (مهسا) امینی با سر دادن شعارهایی دست به تجمع اعتراضی زدند.

مهسا امینی زن جوان بیست و دو ساله اهل سقز که به تهران سفر کرده بود، در تاریخ بیست و دوم شهریور ماه ۱۴۰۱، در ایستگاه مترو حقانی تهران توسط ماموران پلیس امنیت اخلاقی بازداشت شد. ساعاتی بعد پیکر نیمه جان وی از بازداشتگاه به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان کسری منتقل شد و نهایتا در تاریخ بیست و پنجم شهریورماه، در این بیمارستان جانباخت.

افزون بر این به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز پنجشنبه بیست و پنجم اسفند ماه ۱۴۰۱، شماری از مردم معترض در روستای ماویان شهرستان کامیاران به مناسبت آخرین پنجشنبه سال بر مزار فواد محدی، از جانباختگان اعتراضات سراسری اخیر با سر دادن شعارهایی اعتراضی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

فواد محمدی، شهروند اهل کامیاران، روز سه شنبه ۲۴ آبان در پی اصابت گلوله ماموران در جریان اعتراضات مردمی در این شهر، جان خود را از دست داد.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۱/۱۲/۲۵