صدور حکم اعدام برای دو متهم در تهران

خبرگزاری هرانا – دو زندانی در تهران از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از جوان آنلاین، یک زندانی در تهران به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، سال ۹۹، پیکر بی جان فردی در اطراف پاکدشت که دهانش با چسب پهن بسته شده و آثار ضرب و جرح روی نقاط مختلف بدنش دیده می‌شد، کشف شد.

همزمان با شناسایی هویت مقتول، ماموران پلیس با بررسی تماس‌های او متوجه شدند وی آخرین بار با دوستش معین قرار ملاقات داشته است بنابراین او را دستگیر کردند.

معین در بازجویی‌ها جرمش را انکار کرد و گفت قبول دارد که با محسن دوست بوده، اما در جریان قتل او نقشی نداشته است. ماموران در بررسی خانه محسن چسب پهنی مشابه آنچه به دهان مقتول چسبیده بود، کشف کردند. آن‌ها در بررسی‌های بعدی دو نفر از دوستان معین را هم که روز حادثه همراه معین بودند، بازداشت کردند.

با کامل شدن بررسی‌ها در این باره، بازپرس معین را به اتهام قتل و دو دوستش را به اتهام معاونت در قتل مجرم شناخت و پرونده بعد از صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

هیئت قضایی نهایتا معین را به اعدام و دو متهم دیگر را به حبس محکوم کرد.

صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران
به گزارش اعتماد آنلاین، یک متهم از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، سال ۹۹ به دنبال وقوع درگیری دسته‌ جمعی در قرچک ورامین ماموران پلیس در محل حاضر شدند. در درگیری‌ ای که میان هشت پسر جوان رخ داده بود دو نفر از آنها به نام‌های امیر و پوریا زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. در این میان پوریا به خاطر شدت خونریزی روی تخت بیمارستان جان باخت. در بررسی‌ ها روشن شد پوریا از سوی امیر چاقو خورده و جان باخته است.

متهم بیان داشت: “من و دوستانم همگی مشروب خورده و مست بودیم. یکی از دوستانم سوییچ ماشینش را به من داد و خواست ماشین او را که در خیابانی دورتر از ما پارک کرده بود به آنجا بیاورم. به محض اینکه با ماشین به آنجا رسیدم متوجه درگیری دوستانم با هم شدم. حتی نمی‌دانستم علت درگیری چیست.”

وی در ادامه افزود: “جلو رفتم که یکباره پوریا با چاقو به من حمله کرد و یک ضربه به سینه و یک ضربه به دستم زد. او حال طبیعی نداشت و می‌ خواست مرا بکشد. برای دفاع از خودم چاقویی را که روی زمین افتاده بود برداشتم و یک ضربه به سینه امیر زدم. من از هوش رفتم و وقتی در بیمارستان به هوش آمدم متوجه شدم پوریا جان سپرده است.”

در ابتدا قضات او را به پرداخت دیه محکوم کردند. اما با اعتراض وکیل اولیای دم به این حکم، پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و قضات دیوان عالی کشور رای را شکستند و خواستار رسیدگی به پرونده در شعبه هم‌ عرض شدند.

در پایان جلسه در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران، قضات متهم را به اعدام محکوم کردند.

هرانا 3 اسفند 1401