افراد سودجو در روستاهای اطراف سنندج، مواد مخدر پخش می‌کنند

fe4bd26c8bc8324176b2e7e0fbcd8031_w300آژانس کُردپا: طی دو سال گذشته موج جدیدی از اعتیاد به مواد مخدر در روستاهای مناطق کُردنشین ایران روبه افزایش بوده به طوری که سن اعتیاد به این مواد به کمتر از ١٣ سالگی رسیده است.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، استفاده از انواع مواد مخدر در روستاهای بخش “کلاترزان” شهرستان سنندج روبه افزایش است و فروشندگان به صورت علنی اقدام به فروش این مواد می‌کنند و شمار چشمگیری از جوانان این منطقه را به مواد مخدر معتاد کرده‌اند.

یک منبع مطلع از شهر “شویشه”، به خبرنگار کُردپا گفت: ” در زمستان سال گذشته به دلیل اعتراض شهروندان نسبت به فروشندگان مواد مخدر در این شهر، یکی از این فروشندگان توسط نیروهای انتظامی حکومت اسلامی ایران بظاهر دستگیر شد، اما در حالی که مردم منتظر محکومیت این فرد بودند، او بدون هیچ بازجویی‌ای از زندان آزاد کردند.

همین منبع اشاره می‌کند که این فرد به هنگام دستیگری از سوی مأموران نیروهای انتظامی مقادیر زیادی از انواع مواد مخدر را به همراه داشته، اما وی بدون محکومیت و یا زندانی شدن آزاد می‌گردد و هم‌اکنون نیز مشغول فروش مواد مخدر است.

اسامی چند از فروشندگان مواد مخدر در روستای “دادانه کمانگر، خروسه، کرگینه” و همچنین در شهر شویشه در اختیار آژانس خبررسانی کُردپا می‌باشد، اما به دلیل حفظ ارزش و کرامت انسانی و پایبندی به اخلاق روزنامه‌نگاری، نام آنان از سوی آژانس محفوظ است.

از دیگر سو فروش مواد مخدر در روستاهای منطقه‌ی “ژاورود” سنندج نیز وجود دارد و به گفته‌ی یک منبع موثق، شورای روستای “گلین” در منطقه‌ی ژاورود سنندج با همکاری چند تن از افراد وابسته به حکومت اسلامی ایران به صورت گسترده‌ای اقدام به پخش مواد مخدر کرده و تعداد زیادی از جوانان این روستا معتاد به مواد مخدر شده‌اند.

روستای “گلین” در 50 کیلومتری سنندج واقع شده و بنابه به آخرین سرشماری رسمی مرکز ثبت‌احوال استان کُردستان، این روستا دارای ١٥١٨ نفر جمعیت می‌باشد که تاکنون 68، نفر از جمعیت این روستا معتاد به موادمخدر شده‌اند که از این مجموع 5 نفر نیز زن می‌باشد.

نهاد حکومتی ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران تعداد معتادان به مواد مخدر را یک میلیون و ۳۲۵ هزار ایرانی اعلام کرد؛ آماری که باید به آن براساس گفته‌ی فرمانده‌ی نیروی انتظامی ۷۰۰ هزار مصرف کننده‌ی تفننی را نیز اضافه کرد.
همچنین آمارها از مرگ روزانه ١١ معتاد در ایران خبر می‌دهند.