احضار افسانه یوسفی مادر پژمان فاتحی به اداره اطلاعات کامیاران و تهدید وی

اداره اطلاعات شهرستان کامیاران خانواده پژمان فاتحی، زندانی سیاسی کُرد را تحت فشار شدید گذاشته و به همین منظور افسانه یوسفی، مادر این زندانی سیاسی را احضار و برای چندین ساعت مورد بازجویی و تهدید قرار داده است.
بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، طی روزهای اخیر، افسانه یوسفی، مادر پژمان فاتحی پس از احضار توسط اداره اطلاعات کامیاران برای چندین ساعت مورد بازجویی و شکنجه روانی قرار گرفته و وی را به احضار و بازداشت دیگر اعضای این خانواده تهدید کرده‌اند.
هه‌نگاو مطلع شده که عوامل اداره اطلاعات شهرستان کامیاران علاوه بر شکنجه روحی و روانی افسانه یوسفی، خانواده وی را نیز تهدید کرده‌اند که از پرداختن به موضوع وضعیت فرزندشان در زندان خودداری کنند.

هه‌نگاو مطلع شده است که، این نهاد حکومتی، بیان عظیمی، همسر پژمان فاتحی را نیز تهدید کرده‌اند که از فعالیت و اطلاع‌رسانی درباره وضعیت همسرش در آلمان، کشور محل اقامت خود دست بردارد.

قابل ذکر است که، افسانه یوسفی، مادر پژمان فاتحی زندانی سیاسی کُرد، در اواسط دی ماه سال گذشته با انتشار یک ویدئو از سازمان‌های حقوق بشری برای نجات جان فرزندش طلب استمداد کرده بود.
پژمان فاتحی ۲۸ ساله اهل کامیاران، مدت ٩ ماه است که بدون ملاقات و حق دسترسی به وکیل، در بازداشتگاه نهادهای حکومتی محبوس است.
وی روز یکم مرداد ۱۴۰۱ با همراهانش محسن مظلوم ۲۷ساله اهل مهاباد، محمد فرامرزی ۲۸ ساله اهل دهگلان، وفا آذربار ۲۶ساله اهل بوکان، از اعضای حزب کومله کردستان ایران توسط نیروهای حکومتی در روستای “ینگجه” از توابع منطقه صومای برادوست ارومیه
بازداشت شد.

هه‌نگاو پیشتر در این مورد طی گزارشی نوشت: روز دوشنبه ١۴ آذر ١۴٠١، برای بار دوم اعتراف اجباری این چهار زندانی سیاسی از تلویزیون حکومتی جمهوری اسلامی پخش شد که این امر، با توجه به سابقه پرونده‌سازی نهادهای حکومتی، موجی از نگرانی را در مورد احتمال صدور احکام سنگین علیه این چهار زندانی ایجاد کرده است.

هه‌نگاو؛ چهارشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۲