در پی عدم نظارت مناسب؛ درگیری با سلاح سرد در زندان قزلحصار حادثه آفرید

خبرگزاری هرانا – امروز پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه، در پی درگیری در سالن ۲، واحد ۲ زندان قزلحصار کرج، یک زندانی به صورت جدی مجروح و به همین دلیل به مرکز درمانی خارج از زندان منتقل شد. علیرغم اینکه ورود چاقو و سایر ابزاری که به عنوان سلاح سرد قابل استفاده باشد به زندان ممنوع است، عدم نظارت و گاها فساد حاکم بر بخش های مدیریتی زندان، موجبات ورود یا ساخت سلاح سرد را در زندان فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۲، در پی درگیری در زندان قزلحصار کرج، یک زندانی مجروح شد.

هویت این زندانی “عزیزعلی (نام خانوادگی نامشخص)” توسط هرانا احراز شده است.
بنابر گزارشات دریافتی هرانا، این درگیری در سالن ۲، واحد ۲ این زندان صورت گرفته و این زندانی که با حدود ۱۳ ضربه چاقو مجروح شده است، به دلیل شدت جراحات وارده به بیمارستان خارج از زندان اعزام شد.

علیرغم اینکه ورود چاقو و سایر ابزاری که به عنوان سلاح سرد قابل استفاده باشد به زندان ممنوع است، عدم نظارت و گاها فساد پرسنل زندان ، امکان ورود یا ساخت سلاح سرد را در زندان فراهم می‌کند.

بر اساس قوانین داخلی زندان، ساخت و نگهداری سلاح در زندان جرم تلقی شده و مسئولان زندان موظف به بازرسی منظم بر اساس آئین نامه سازمان زندان ها به هدف اطمینان از عدم وجود این قبیل لوازم خطرناک هستند. عدم رعایت نظارت بر اجرای قوانین موجب بروز چنین درگیری‌ها و به خطر افتادن جان زندانیان می‌ شود.

پیشتر هرانا طی گزارشی به مشکلات زندانیان محبوس در واحد ۲ زندان قزل حصار کرج پرداخته بود. زندانیان محبوس در این واحد با مشکلات بسیاری از جمله تراکم بالای جمعیت زندانیان، فقدان سیستم تهویه و سرمایش و همچنین عدم رسیدگی پزشکی روبرو هستند.

گفتنی است، زندان قزلحصار در سال ۱۳۴۳ در حاشیه جاده قزل حصار استان البرز ساخته شده است. این زندان که به عنوان بزرگترین ندامتگاه ایران شناخته می وشد، غالبا محل نگهداری زندانیان با جرائم مرتبط با مواد مخدر است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۲/۰۲/۰۷