ناآرامی در شهرک میلان ماکو و زخمی شدن یک جوان کُرد

phpThumbنیسان نیوز: امروز شنبه در میان جوانان کُرد و نیروهای امنیتی پاسگاه شهرک میلان ماکو درگیری روی دادە کە بدنبال آن چندین تن از جوانان این شهرک زخمی و دستگیر شدەاند.

به گزارش نیسان نیوز، هتک حرمت و بی احترامی بە ریش سفیدان و ساکنان کُرد شهرک میلان از توابع شهرستان ماکو در استان ارومیه، از سوی افسران و درجە داران پاسگاه نظامی این شهرک باعث نارضایتی و اعتراض جوانان کُرد شده کە در نتیجە این اعتراضات درگیری ما بین نظامیان و جوانان کُرد روی داده‌. در پی این درگیری نیروهای انتظامی برای سرکوب مردم و جوانان درخواست کمک از مرکز ماکو کردند.

نیروهای حکومتی، برای ایجاد آرامش در این شهرک یک روحانی را بە محل درگیری فرستاده که او هم نتواسته جوانان خشمگین را راضی کند.

با اینحال پس از مداخله نیروهای ضد شورش و تداوم اعتراض جوانان کُرد درگیری و زدو خورد پیش آمده که‌ در این میان نیروهای گارد ویژە و افسران پاسگاە بە روی مردم آتش گشودند کە بر اثر این تیراندازی چندین نفر از جوانان کُرد مجروح شدەاند.

گفته‌ می‌شود حال یکی از زخمی شدگان بە نام “حبیب صیفی درویش” است کە هم اکنون در بیمارستان تحت نظر نیروهای اطلاعاتی حکومت است، وخیم گذارش شدە است.