هتک حرمت و آزار جسمی زندانی زن مسیحی در زندان اوین

timthumbنیسان نیوز: در پی افزایش فشار بر مسیحیان ایران زندانی مسیحی ، “مریم نقاش زرگران” پس از بازگشت از مرخصی به زندان به هنگام ورود مجدد به زندان به طرز آزار دهنده و غیر متعارف جنسی توسط ماموران زن زندان اوین مورد بازرسی قرارگرفته است.

به گزارش نیسان نیوز، “مریم نقاش زرگران” که در بند زنان زندان اوین به سر می برد در اثر این عمل غیر انسانی زندانبانان دچار ناراحتی روحی شدیدی شده است.

این مسیحی زندانی که۱۷ ماه از دوران محکومیت خود را سپری کرده است عصر چهارشنبه ۲۱ آبان (۱۲نوامبر۲۰۱۴) هنگام ورود به زندان اوین توسط زندانبانان مجبور شد تمامی لباس هایش را از تن درآورده و در حالی که کاملا لخت بوده در معرض دید همگان قرار گرفته است.

این اعمال وقیحانه و بی شرمانه در اینجا نیز پایان نیافته و زندانبانان این زندانی مسیحی را با بازرسی بدنی غیر متعارف و ناشایستی مورد آزار جسمی قرار داده اند و به طرز وقیحانه ای به هتک حرمت او پرداخته اند.

آزار و ادیت این زندانیان تنها به خاطر عقیده و آرمان مسیحی آنان صورت می پذیرد و خانم زرگران به همین سبب در وضعیت روحی بسیار بدی به سر می برد.

این در حالی است که مریم زرگران به جهت بیماری قلبی به دستور پزشک بهداری زندان اوین در هفتم مهرماه ۱۳۹۲به بیمارستان انتقال پیدا کرده بود.به طور طبیعی کسانی که در معرض عمل جراحی قرار می گیرند تحت فشار روحی زیادی قرار دارند و به مراقبت های بیشتری هم نیاز دارند. اما گویا در ایران که به گفته لاریجانی تمامی موارد حقوق بشری در آن به تحقق پیوسته نه تنها از این گونه مداواهای معمول خبری نیست بلکه ماموران زندان به انجام اعمال ناشایست و غیر انسانی نیز مبادرت می نمایند.

بنا بر گزارش های پیشتر محبت نیوز به تاریخ در نهم آبان ۱۳۹۱نیروهای گار محافظ زندان اوین با انگیزه فشار بر زندانین به ویژه زندانیان مسیحی در عملی مشابه به بند زنان وارد شده و با وضعیتی توهین آمیز به تفتیش بندهای زندانیان عقیدتی و سیاسی پرداخته اند و طی این رویداد به بازرسی بدنی غیر متعارف از این گونه پرداخته اند.

به لحاظ مفاد قانونی بازرسی بدنی صرفا برای زندانیان معتاد که احتمال انتقال مواد مخدر را به همراه دارد مجاز می باشد.اما در زندانهای حکومت اسلامی این عمل برای زهر چشم گرفتن از زندانیان سیاسی و عقیدتی به اشکال گوناگون مورد استفاده واقع می شود تا به سبب تحقیرآنان به اصطلاح ماموران زندان آنها را بشکنند تا شاید از عقاید خود دست بردارند.

خانم مریم نقاش زرگران، نوکیش مسیحی معروف به نسیم، با رای دادگاه انقلاب و به جرم «فعالیت تبلیغی علیه نظام حکومت اسلامی و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» از طریق «گسترش کلیساهای خانگی در داخل کشور» به ۴ سال زندان محکوم شد.

و ی در ۱۷ دیماه ۱۳۹۱ به پلیس امنیت احضار شد و پس از مراجعه به مدت سه روز در ساختمان وزرا تحت بازداشت موقت قرار گرفت و تحت بازجوییهای مکرر ماموران امنیتی حکومت اسلامی ایران قرار گرفت..

همزمان با بازداشت موقت این نوکیش مسیحی، ماموران امنیتی به منزل او مراجعه کرده و تمام کتاب ها و جزوات مربوط به مسیحیت را ضبط و به همراه خود بردند.

این شهروند مسیحی پس از بازجوییهای مقدماتی از ساختمان وزرا به زندان اوین منتقل شد و پس از طی مراحل بازپرسی، پرونده وی برای رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی فرستاده شد.

در نهایت حکم ۴ سال زندان خانم نقاش زرگران به وی ابلاغ شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز تغییری نکرد و در تاریخ ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۲ برای اجرای حکم به دادسرای شهید مقدس زندان اوین فراخوانده شد.

مواردی چند که در محتویات پرونده این شهروند مسیحی مورد اشاره قاضی صادر کننده رای محمد مقیسه رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی قرار گرفته به قرار زیرمی باشند:

* تغییر دین از اسلام به مسیحیت شاخه پروتستان

* عضویت فعال در کلیسای جماعت ربانی

* تشکیل و راه اندازی کلیساهای خانگی جهت جذب جوانان به مسیحیت

* ارتباط با سازمانهای مسیحی خارج از کشور به منظور تبلیغ آئین مسیحیت

* مسافرت به کشور ترکیه برای شرکت در گردهماییهای مسیحیان

در بخشی از حکم صادره برای خانم مریم نقاش زرگران چنین آمده است:

” دادگاه فعالیتهای انجام شده را در راستای اهداف ضد امنیتی کشور انگلستان و رژیم اشغالگر قدس در جهت گسترش کلیساهای خانگی در داخل کشور و ایجاد انحراف در جامعه اسلامی دانسته و منطبق با ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی و با رعایت ماده ۴۶ قانون مجازات اسلامی، نامبرده را به تحمل ۴ سال حبس با احتساب ایام بازداشت محکوم مینماید.“