دادگاه انقلاب کرمانشاه دو جوان روانسری را به ٢ سال حبس تعزیری محکوم کرد

23310آژانس کُردپا: دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران در شهر روانسر، دو جوان کُرد را به زندان تعزیری محکوم کرد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، دو جوان کُرد ساکن شهر روانسر در استان کرمانشاه، پس از اینکه از سوی دادگاه انقلاب این شهر، هر کدام به یک‌سال زندان تعزیری محکوم گردیدند به زندان منتقل شدند.

خبرنگار کُردپا در شهر روانسر، هویت این دو جوان کُرد را سوران احمدی ٢٠ ساله فرزند انور و نوید احمدی فرزند امیر اعلام نمود.

سوران احمدی متهم به عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران
گفته می‌شود، این دو جوان کُرد، توسط اداره اطلاعات روانسر به اتهام عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران بازداشت و دادگاه انقلاب روانسر با همان اتهام این دو جوان کُرد را جمعا به ٢ سال زندان تعزیری محکوم کرده است.

یک منبع مطلع در شهر روانسر به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: این دو جوان کُرد که پسرعموی هم هستند، روز دوشنبه هفته جاری جهت سپری کردن دوران محکومیت‌شان به زندان شهر پاوه انتقال داده شده‌اند.

روند فشار بر شهروندان و فعالان مدنی کُرد در حالی است که روحانی هنگام تبلیغات برای ریاست جمهوری گفته بود، خیلی از جرم‌ها با تذکر حل شده و برخورد تند راه‌حل نیست، اما برخلاف گفته‌های روحانی طی هفته گذشته، چندین تن از فعالان مذهبی و مدنی کُرد در شهرهای مختلف کُردستان توسط نیروهای امنیتی احضار و بازداشت شده‌اند.