ممنوعیت تماس و ملاقات جواد لعل محمدی در زندان وکیل آباد مشهد

خبرگزاری هرانا – جواد لعل محمدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد، از روز دوشنبه یکم خردادماه، با دستور مسئولان مربوطه از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جواد لعل محمدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد محروم از تماس تلفنی و ملاقات است.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی در این خصوص گفت: “آقای لعل محمدی از روز دوشنبه یکم خردادماه، به مدت دو هفته محروم از تماس تلفنی و به مدت هشتاد و پنج روز ممنوع الملاقات شده است. این اقدام به دستور مسئولین مربوطه به دلیل انتشار فایل صوتی جواد لعل محمدی به خارج از زندان صورت گرفته است.”
این منبع مطلع افزود: “آقایان لعل محمدی و واحدیان شاهرودی هم اکنون در بند عمومی و در اتاق ۶/۱ با محدودیتهایی مشابه سلول انفرادی نگهداری میشوند. این افراد در طول دوران محکومیت خود از داشتن کارت تلفن محروم بوده و دارای محدودیت در تماس تلفنی با خانواده خود بودند.”

گفتنی است، این محدودیت ها مسبوق به سابقه است و آقای لعل محمدی برای بار سوم ممنوع الملاقات و تماس شده است.‌

پیشتر در تاریخ ۲۴ مردادماه ۱۴۰۱، جواد لعل محمدی به همراه عباس واحدیان شاهرودی به مدت ۴۲ روز، ممنوع الملاقات و محروم از تماس تلفنی شدند و این محرومیت نیز به دلیل اعتراض آنها نسبت به ایجاد محدودیت در تماس با خانواده و سر دادن شعار در هواخوری زندان صورت گرفته بود. آنها پس از اعتراض به این موضوع به سلول انفرادی منتقل و در تاریخ ۶ شهریورماه همان سال، به بند عمومی زندان وکیل آباد مشهد بازگردانده شدند.

جواد لعل محمدی، در تاریخ ۲۱ مهرماه ۱۴۰۰ بازداشت شد. ماموران در حین بازداشت ضمن تفتیش منزل برخی از لوازم شخصی از جمله موبایل او را ضبط کرده و با خود بردند. نیروهای امنیتی همچنین خانواده آقای لعل محمدی را نیز تهدید به بازداشت کردند. او بهمن ماه سال ۱۴۰۰ جهت اخذ آخرین دفاع از بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد به شعبه ۹۰۳ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به ریاست قاضی سلیمانی منتقل شده بود. اسفندماه همان سال هرانا در گزارشی از محرومیت آقای لعل محمدی از وکیل انتخابی خبر داده بود. به این فعال مدنی گفته شده بود که صرفا از میان وکلای مورد تائید قوه قضاییه امکان انتخاب خواهد داشت. آقای لعل محمدی، اواسط فروردین ماه ۱۴۰۱،  از بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد به زندان وکیل آباد این شهر منتقل شد.

جواد لعل محمدی، در تاریخ ۹ مردادماه ۱۴۰۱، در پرونده جدید خود توسط دادگاه انقلاب مشهد به تحمل ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد. با احتساب پرونده قبلی و پرونده جدید، جواد لعل محمدی در مجموع به تحمل ۲۱ سال حبس محکوم شده که بخشی از آن لازم به اجرا است.‌

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “حکم صادره در زندان به آقای لعل محمدی ابلاغ شد. وی در طول مراحل بازپرسی و دادسری از حق داشتن وکیل محروم بوده است. اتهامات وی در این حکم “مصاحبه های وی با رسانه های خارج از کشور” و “عضویت او در شورای تصمیم” عنوان شده بود.”

این منبع مطلع افزود: “با احتساب ۲ پرونده قبلی و این پرونده جواد لعل محمدی از بابت ۲ پرونده برای هر یک به میزان ۸ سال حبس تعزیری و از بابت ۱ پرونده هم‌‌ به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده که پس از تجمیع، بخشی از آن لازم به اجرا است.”

جواد لعل‌ محمدی، از امضا کنندگان درخواست استعفای رهبر، پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت در پرونده خود دارد.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۰۳/۰۳