بستن به میله و ضرب و شتم یک زندانی در زندان بهبهان

خبرگزاری هرانا – مهران کریمی باولی، زندانی جرائم عمومی محبوس در زندان بهبهان، توسط مسئولان زندان به مدت چند روز با دستبند به میله ای بسته شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفت. ضرب و شتم و تحقیر زندانیان در هر شرایطی خلاف آیین نامه رفتاری سازمان زندان ها و مفاد حقوق بشری است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک زندانی در زندان بهبهان توسط مسئولان زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

این زندانی که هویت وی “مهران کریمی باولی، زندانی جرائم عمومی اهل روستای آبلش در شهر تشان واقع در شهرستان بهبهان” توسط هرانا احراز شده، به مدت چند روز توسط مسئولان با دستبند به میله ای در محوطه زندان بسته شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
اعمال این رفتارهای خشونت آمیز، با دلایل نامعلومی از سوی مسئولان زندان صورت گرفته است؛ با این حال ضرب و شتم و تحقیر زندانیان در هر شرایطی خلاف آیین نامه رفتاری سازمان زندانها و مفاد حقوق بشری است، امری که قدمت طولانی در زندان های ایران دارد.

در یکی از آخرین موارد، روز پنجشنبه چهارم خرداد، میثم دهبان زاده، رضا نوروزی و مجید روشن نژاد، سه زندانی سیاسی محبوس در تیپ پنج زندان تهران بزرگ، توسط مسئولان زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که از میان آنها، آقای دهبان زاده، به مدت یک روز با دستبند به میله ای بسته شد.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۲/۰۳/۰۶