ورود غیرقانونی به حریم خصوصی شهروندان کُرد از سوی نیروهای رژیم

11530کوردستان میدیا: نهادهای نظامی و امنیتی رژیم اسلامی ایران به بهانەهای ساختگی و بە شیوەای غیرقانونی اقدام به ورود به حریم خصوصی و منزل شهروندان کرد می‌کنند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، رژیم ایران از طریق نهادهای ذیربط نظامی و امنیتی خود هموارە اقدام به ورود به حریم خصوصی شهروندان کردە و این اقدام از سوی نیروهای رژیم همچنان ادامە دارد.

کردستان هموارە یکی از مناطقی بودە است که فوکوس رژیم ایران بر این منطقە بیش از دیگر مناطق بودە و هموارە از سوی رژیم ایران میلیتاریزە شدە و مقامات رژیم ایران هموارە به استان‌های کردستان دیدی امنیتی داشتەاند.

بر اساس گزارشات دریافتی از کردستان ایران، نیروهای رژیم ایران علاوه بر بازداشت و سرکوب سیستماتیک شهروندان کُرد، اقدام به ورود غیرقانونی به حریم خصوصی و تفتیش منازل آن‌ها می‌کنند.

نیروهای رژیم ایران هموارە به بهانەهایی همچون جمع‌آوری گیرندەهای ماهوارە و وجود سلاح بدون مجوز دستگاه قضایی اقدام به ورود غیرقانونی به حریم خصوصی شهروندان کرد می‌کنند.

در این زمینە، گزارش دریافتی از شاهین‌دژ حاکی از این می‌باشد که روز چهارشنبه‌ی هفتەی گذشتە مورخەی پنجم آذرماه، نیروهای امنیتی رژیم اسلامی بە روستای حاجی‌آباد رفتە و به بهانەی “وجود سلاح” که از سوی شهروندان کُرد “بهانەای ساختگی” خواندە شدە است، اقدام به تفتیش منازل شهروندان کردەاند.
نیروهای رژیم ایران هموارە پس از تفتیش منازل شخصی شهروندان کرد بدون یافت هیچ کدام از مواردی که به بهانەی وجود آنان به منازل شهروندان وارد می‌شوند به مقرهای خود بازمی‌گردند.

این در حالیست که در ماده ٩٦ قانون آیین دادرسی كیفری چنین نوشتە شدە است: “تفتیش و بازرسی منازل، اماكن و اشیا در مواردی به عمل می آید كه حسب دلایل، ظن قوی به كشف متهم یا اسباب و آلات و دلایل جرم در آن محل وجود داشته باشد”.

همچنین ورودهای غیرقانونی و بدون مجوز به منازل شهروندان کرد در کردستان از سوی نیروهای امنیتی بەویژە نیروهای انتظامی سحرگاه‌ها و درحالی که مردم هنوز از خواب بیدار نشدەاند در حالیست که ماده ١٠٠ قانون آیین دادرسی كیفری حاکی از این می‌باشد که “تفتیش و بازرسی منازل در روز به عمل می‌آید و هنگام شب در صورتی انجام می گیرد كه ضرورت اقتضا كند. مورد ضرورت را قاضی باید در صورت مجلس قید كند.”