خودکشی دو سرباز در شهرهای ارومیه و عجب شیر

خبرگزاری هرانا – دو سرباز وظیفه در در پادگان های “المهدی” ارومیه و عجب شیر دست به خودکشی زدند و جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، دو سرباز وظیفه دست به خود کشی زدند و جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، روز سه‌شنبه سی‌ خردادماه، یک سرباز وظیفه به نام “خالق احمدنژاد” فرزند سعدی اهل روستای “گاومیش گلی” از توابع بوکان در یکی از پادگان‌های شهرستان عجب‌ شیر دست به خودکشی زد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “خالق احمدنژاد با اسلحه سازمانی اقدام به خودکشی کرد و از دلایل خودکشی وی اطلاع دقیقی حاصل نشده است.”

همچنین، روز یکشنبه سی و یک اردیبهشت‌ ماه، یک سرباز وظیفه به نام “محمود آرش” فرزند عبدالکریم اهل روستای “آغگل” از توابع شهرستان ماکو در پادگان “المهدی” ارومیه دست به خود کشی زد به زندگی خود پایان داد.

به گفته یک منبع مطلع: “این سرباز پس از بازگشت از مرخصی به دلایل نامعلومی اقدام به خودکشی کرده است.”

خدمت سربازی در جمهوری اسلامی ایران به رنجی مضاعف برای بسیاری از خانواده‌ها و علی الخصوص اقشار کم درآمد تبدیل شده است. هر فردی مذکری با رسیدن به سن ۱۸ سالگی بالاجبار باید به خدمت سربازی اعزام شود. در صورت سرپیچی از این قانون، دانش‌آموزان پسر از خدمات اجتماعی و حقوق شهروندی خود مانند استخدام، ادامه تحصیل، داشتن بیمه درمان، دریافت پروانه کسب و موارد بسیار دیگر محروم می‌شوند و حتی ممکن است بازداشت شوند. در ایران همواره از سربازها و سربازی اجباری، به‌عنوان نیرو کار ارزان با دستمزد کم استفاده می‌شود.