سرنوشت شهروند بازداشت‌شده در مهاباد نامعلوم می‌باشد

23404آژانس کُردپا: یکی از فعالان حقوق مدنی کُرد در مهاباد که بیش از یک هفته است، توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت شده، تاکنون در بازداشت بسر می‌برد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، خبات منگوری دبیر انجمن حفاظت محیط‌‌زیست مهاباد و یکی از فعالان مدنی و محیط‌زیست کُردستان در مهاباد باگذشت ٩ روز بازداشت از سرنوشت وی اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

خبات منگوری ٣٠ ساله فرزند سلیمان به دلیل شرکت در تجمع اعتراضی در رابطه با اهانت و توهین مرکز صدا و سیمای مهاباد نسبت به حسن زیرک خواننده ملی کُرد، توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت شده است.

خبات منگوری دبیر انجمن حفاظت محیط‌‌‌زیست مهاباد
این فعال محیط‌زیست که از سوی نیروهای وابسته به حفاظت اطلاعات شهر مهاباد بازداشت شده، بلافاصله به نهادهای امنیتی شهر ارومیه انتقال یافته است.

در ادامه بازداشت فعالان کُرد در شهر مهاباد، سوران یاهو به‌همراه کامیار ناظمی نیز بازداشت شده بود.

تاکنون دلیل بازداشت و اتهام این فعال کُرد به رسمی اعلام نشده، اما گفته می‌شود که وی به “اقدام علیه امنیت ملی” متهم شده است.

در پی نظرسنجی مرکز صدا و سیمای مهاباد نسبت به محبوبیت سه خواننده کُرد و فارس، فعالان مدنی و هنرمندان کُردستان نسبت به این نظرسنجی نارضایتی خود را اعلام و آن را توهین و بی‌حرمتی به خواننده کُرد عنوان کردند.

این نظر سنجی در رابطه با خواننده قدیمی و نامدار کُرد، حسن زیرک و دو خواننده جوان پاپ، محسن یگانه و مرتضی پاشایی صورت گرفته بود.