اجرای یک حکم اعدام همزمان با رهایی یک زندانی از چوبه دار

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز چهارشنبه چهارم مرداد، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در زندان زاهدان به اجرا درآمد. از سوی دیگر یک زندانی در شاهرود با گذشت اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، یک زندانی در شاهرود با گذشت اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

حسن کریم‌کشته، رئیس زندان شاهرود گفت: پس از گذشت بیش از ده سال و پیگیری‌های مداوم مددکاران زندان شاهرود، یک زندانی از اعدام رهایی یافت.

رئیس زندان شاهرود با اشاره به اینکه این محکوم به اتهام قتل عمد در سال ۹۲ روانه زندان شده بود، افزود: با پیگیری‌های صورت‌گرفته از سوی مجموعه مددکاران، اولیای دم رضایت دادند.

اجرای حکم اعدام یک زندانی در زندان مرکزی زاهدان
به گزارش حال وش، سحرگاه امروز چهارشنبه چهارم مرداد ١۴٠٢، حکم اعدام یک زندانی در زندان مرکزی زاهدان اجرا شد.

هویت این زندانی مسعود شه بخش (نوتیزهی)، متولد ۱۳۶۹، فرزند عبدالعزیز، دارای دو فرزند و اهل منطقه چشمه زیارت زاهدان عنوان شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “مسعود حدود سه سال پیش به اتهام قتل یکی از اقوام خود بازداشت شد. وی روز گذشته جهت اجرای حکم به قرنطینه زندان منتقل شده بود.”

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانی از سوی رسانه های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۱ دست کم ۶۱۷ شهروند از جمله ۱۳ زن و ۶ کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش از آن، بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام دو نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی این تاریخ، ۱۳۶ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۶ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۰۵/۰۴