از بازرسی بند سیاسی زندان ارومیه تا اعتصاب غذای ٢ زندانی در رجایی‌شهر کرج

orumiyeh_prisonآژانس کُردپا: مأموران زندان مرکزی ارومیه، بند سیاسی زندان را مورد تفتیش و بازرسی قرار دادند.

برپایه‌ی گزارش ارسالی به آژانس خبررسانی کُردپا، روز گذشته مأموران زندان ارومیه با ورود به بند سیاسی، تک‌تک افراد را بازرسی بدنی کرده و با فرستادن زندانیان به حیاط زندان، اقدام به زیرورو کردن کتاب‌ها، یاداشت‌ها، خاطرات و آلبوم خانوادگی زندانیان سیاسی کردند.

کمپین حمایت از شاهرخ زمانی اعلام کرد: شدت بازرسی از بند سیاسی زندان ارومیه آن چنان بوده که بسیاری از وسایل شخصی زندانیان، شکسته و نابود شده است.

گفته می‌شود اقدام مأموران زندان به دنبال گزارشات دروغ دو تن از هم‌بندیان زندانیان سیاسی بوده که جرم آنان “سرقت مسلحانه” است اما به بند زندانیان سیاسی جهت “خبرچینی برای اداره‌ی اطلاعات” منتقل گردیده‌اند.

همچنین منبع یادشده از انتقال یک دیگر از فعالان سیاسی کُرد به نام “شیرزاد بیگ‌زاده” به سلول انفرادی زندان ارومیه خبر داد.

این فعال سیاسی پیشتر به اتهام همکاری با احزاب کُردستانی به تحمل یک سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

مسعود شمس‌نژاد، وکیل پایه یک دادگستری و نیز وکیل زندانیان سیاسی کُرد محکوم به اعدام حبیب‌الله گُلپری‌پور، علی و حبیب‌الله افشاری که هفته‌ی گذشته بازداشت شده بود از دیگر فعالان سیاسی کُرد در زندان مرکزی ارومیه می‌باشد.

از زندان رجایی‌شهر کرج نیز گزارش می‌رسد که متعاقب تخریب منزل ٧ شهروند عرب در محله‌ی شلنگ‌آباد اهواز توسط مأموران شهرداری، هر یک از خالد حردانی و شاهرخ زمانی در جهت حمایت از خانواده های فوق و اعتراض به عملکرد ضد انسانی مأموران جمهوری اسلامی از روز شنبه، بیست و هشتم اردیبهشت‌ماه دست به اعتصاب غذای زده‌اند.

قبلاً آژانس خبررسانی کُردپا از منابع آگاه مطلع گردیده بود که منازل مسکونی تعدادی از شهروندان عرب اهواز با بولدوزر تخریب و ٧ خانوار با چندین عائله در نزدیکی خانه‌های تخریب‌شده‌ی خود بسر می‌برند و از هرگونه امکاناتی جهت زندگی محروم می‌باشند.