اجرای حکم دستکم هشت زندانی محکوم به اعدام در زندان های ایران طی دو روز

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز دوشنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۲، طی دو روز اخیر دستکم هشت زندانی محکوم به اعدام در زندان های کرمان، مرکزی کرج، اراک و دزفول اعدام شدند.

روز دوشنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۲، دو زندانی بلوچ در زندان کرمان به اتهام مرتبط با مواد مخدر اعدام شدند.
عبدالغفار شهیکی (هاشم زهی) و یک مرد تبعه افغانستان هر دو از متهمان مواد مخدر بوده و به این اتهام به اعدام محکوم شده بودند. از اسم و مشخصات مرد تبعه افغانستان اطلاعی در دست نیست.

عبدالغفار شهیکی، ۳۸ ساله و پدر دو فرزند بود. او در سال ۱۴۰۰ در رابطه با مواد مخدر بازداشت شده بود.

روز یکشنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲، خبرگزاری ایسنا خبر از اعدام یک زندانی در دزفول داد. این خبرگزاری بدون اعلام نام این زندانی اعلام کرد که یک زندانی به اتهام «محاربه و افساد فی الارض» از طریق سرقت مسلحانه به سلاح سرد اعدام شده است.

در همین روز دو زندانی در زندان مرکزی اراک به اتهام مرتبط با مواد مخدر اعدام شدند. ارسلان کاظمی، ۳۲ ساله و اهل شهرستان ازنا یکی از این زندانیان بود. از اسم و مشخصات زندانی دیگر اطلاعی در دست نیست.

علاوه بر این کانون حقوق بشر ایران خبر داد که سه زندانی در روز یکشنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲، در زندان مرکزی کرج (ندامتگاه کرج) اعدام شدند. اسامی این سه زندانی امیر جهانگیری، سجاد نظری و محسن شرفی بوده است.
این سه زندانی از متهمان مواد مخدر بوده و روز ۱۲ مردادماه ماموران گارد زندان با یورش به سالن ۲ این زندان این زندانیان محکوم به اعدام را به سلول انفرادی منتقل کرده بودند.

کانون حقوق بشر ایران، روز دوشنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۲