صدور حکم اعدام برای یک متهم همزمان با رهایی یک زندانی از چوبه دار

خبرگزاری هرانا – یک متهم توسط شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شد. از سوی دیگر، یک زندانی در میاندوآب که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با رضایت اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک متهم توسط شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده از آبان ماه سال ۹۸ با شکایت زنی جوان آغاز شد. وی که به پلیس آگاهی رودهن رفته بود از ناپدید شدن خواهر ۳۰ ساله اش خبر داد.

مرد جوانی که در جنایتی هولناک همسرش را کشته و جسد او را از کوه‌های آبعلی به پایین پرتاب کرده بود پس از بازداشت در اظهاراتش گفت: “ما با هم اختلاف داشتیم .او از من شکایت کرده و حکم جلبم را گرفته بود. آخرین بار می‌خواستم با او صحبت کنم که در ماشین با هم درگیر شدیم و من او را خفه کردم .سپس جسد او را به حوالی آبعلی بردم و از کوه به پایین پرتاب کردم.”

نهایتا متهم توسط شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد.

رهایی یک زندانی از اعدام در میاندوآب
به گزارش ایرنا، یک زندانی درمیاندوآب از اعدام نجات یافت.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی در این خصوص گفت: در سال ۱۴۰۰ فردی در این شهرستان مرتکب قتل عمد شده بود که طی فرایند دادرسی حکم محکومیت وی صادر و در زندان میاندوآب منتظر اجرای حکم اعدام بود. با جلسات سازشی متعددی که توسط هسته های جهادی بخشایش شوراهای حل اختلاف این شهرستان تشکیل شد، سرانجام اولیای دم از حق خود گذشته و به محکوم فرصت دوباره زندگی دادند.

ناصر عتباتی افزود: امسال این چهاردهمین سازش اعدام استان و پنجمین سازش قتل عمدی است که در میاندوآب رقم خورده است.
خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۰۶/۲۸