جلوگیری از تزریق انسولین؛ شکلی از بدرفتاری با زندانی در قزلحصار

خبرگزاری هرانا – رئیس حفاظت واحد دو زندان قزلحصار کرج در پی اختلاف با یک زندانی، با سواستفاده از جایگاه خود، زندانی مبتلا به دیابت را از دریافت انسولین مورد نیاز محروم کرد. محرومیت از درمان همواره بعنوان یکی از روش های غیرانسانی در برخورد با زندانیان مورد استفاده برخی پرسنل سازمان زندانها قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسئول حفاظت واحد ۲ زندان قزلحصار به نام جواد قشلاقی از تزریق انسولین به یک زندانی بیمار جلوگیری کرد.

یک منبع مطلع با تایید این خبر به هرانا گفت: “جواد قشلاقی که کارنامه طویلی در نقض حقوق زندانیان دارد، در آخرین مورد از اقدامات خلاف قانون خود مانع رسیدگی پزشکی به یک زندانی شد.”

این منبع تاکید کرد واقعه امروز در پی اختلاف زندانی جرایم عادی به نام “رضا قربانی” با “جواد قشلاقی” مسئول حفاظت واحد روی داد.
بر اساس اظهارات شهود، “مسئول حفاظت این واحد در پی اختلاف، مانع اعزام آقای قربانی که به بیماری دیابت مبتلا است به بهداری زندان شد، آقای قربانی به دلیل بیماری باید مستمر از طریق ترزیق، انسولین دریافت کند. با اینحال مسئول حفاظت با علم به این نگرانی، به هدف کینه جویی با اظهار علنی این مسئله، از قدرت خود سواستفاده کرده و زندانی بیمار را تا اطلاع ثانوی از ورود به بهداری زندان ممنوع کرده است. مسئله ای که میتواند جان زندانی را در معرض خطر قرار بدهد.”

زندانیان این واحد به پشتوانه دهها شکایت خود در طی یکسال اخیر، می گویند “بدرفتاری جواد قشلاقی با زندانیان مسبوق به سابقه است و به بهانه های مختلف زندانیان را از حقوق خود محروم میکند”.

تاکنون مسئولان زندان و بخصوص بازرسی سازمان زندانها نسبت به شکایات متعدد زندانیان واکنشی نداشته اند.

زندان قزلحصار که اکنون محل نگهداری تعدادی از زندانیان سیاسی تبعید شده است در روزهای اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. زندانیان سیاسی مورد اشاره دوران محکومیت خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در این زندان سپری میکنند. آنان از ملاقات با خانواده و دسترسی به تلفن نیز محروم هستند.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۲/۰۷/۱۰