بازداشت دو شهروند در کرج و بندرعباس توسط نیروهای امنیتی

دو شهروند به نام‌های ارژنگ مرتضوی، دانشجوی دانشگاه خوارزمی، ساکن شهر کرج و مصطفی دهقانی تل گردویی، طراح تئاتر و سینما و ساکن بندرعباس بازدشت شدند. ارژنگ مرتضوی در جنبش زن، زندگی، آزادی نیز بازداشت شده بود.
بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز شنبه ١۵ مهر ماه ۱۴۰۲ (٧ اکتبر ۲۰۲۳)، ارژنگ مرتضوی، فعال دانشجویی، در منزل خانوادگی‌اش واقع در کرج بازداشت شد. نیروهای پلیس امنیت، ضمن تفتیش کامل منزل، وسایل شخصی این فعال دانشجویی را ضبط کرده و با خود برده‌اند.
ارژنگ مرتضوی روز ٢۶ آذر ماه ١٤٠١، در جریان جنبش ژن، ژیان، ئازادی نیز بازداشت و پس از ۶٧ روز بازداشت، روز ٢ اسفند سال گذشته با صدور بخشنامه موسوم به “عفو” آزاد شد.
این دانشجو، مهرماه سال جاری توسط کمیته‌ مرکزی وزارت علوم به اتهام “ایجاد بلوا و آشوب در دانشگاه” به ۴ ترم منع موقت از تحصیل و تغییر محل تحصیل از دانشگاه خوارزمی به دانشگاه دامغان، محکوم شده بود.
همزمان، طی روز جاری مصطفی دهقانی تل گردویی، شهروند ٣۶ ساله ساکن بندرعباس پس از احضار و مراجعه به شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب این شهر، توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شد.
این شهروند که در طراحی حوزه تئاتر و سیما فعالیت دارد، پیشتر طی ابلاغیه‌ای توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به “اخلال در نظم و آسایش عمومی”، متهم شده بود.
شایان ذکر است که ارژنگ مرتضوی و مصطفی دهقانی تل گردویی، پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی به مکان‌های نامعلومی انتقال داده شدند.

هه‌نگاو؛ شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲