خودکشی زندانی سیاسی اسلم صدیقی در اعتراض به وضعیت زندان

اسلم صدیقی درسال ۱۴۰۱ پس از جمعه خونین زاهدان، خاش و سایر شهرهای استان سیستان و بلوچستان اقدام به روشنگری در این رابطه کرده بود
به گزارش کانون حقوق بشر ایران، یک زندانی سیاسی بلوچ در اعتراض به فشار ماموران امنیتی در زندان اقدام به خودکشی کرد. این زندانی سیاسی اسلم صدیقی نام دارد. وی در ۲۰‌آذر ۱۴۰۱ به اتهام تبلیغ علیه نظام و همکاری با رسانه‌های خارجی توسط نیروهای امنیتی در ایرانشهر بازداشت شده بود.

اسلم صدیقی فرزند اسلام ۲۳ ساله و اهل شهرستان سرباز و ساکن ایرانشهر بود. وی در اکانت خود با نام اسوک ایرانشهر در فضای مجازی فعالیت می‌‌کرد.

اسلم صدیقی درسال ۱۴۰۱ پس از جمعه خونین زاهدان، خاش و سایر شهرهای استان سیستان و بلوچستان اقدام به روشنگری در این رابطه کرده بود. ماموران امنیتی با شناسایی وی اقدام به دستگیری وی کرده بودند.

تهدید خانواده پس از دستگیری اسلم صدیقی
اتهام وی فعالیت در فضای مجازی علیه حکومت و همکاری با رسانه‌های خارجی می‌باشد. پس از دستگیری نیروهای امنیتی خانواده وی را زیر فشار قرار دادند تا از رسانه‌ای شدن موضع جلوگیری کنند. بدلیل سکوت خانواده وی، با گذشت ۱۰ماه از بازداشت اسلم صدیقی هیچ خبری در این رابطه منتشر نشده است.

به گزارش رسانه‌های خانواده اسلم صدیقی با مراجعه به زندان ودادگاه جویای وضعیت سلامتی وی شده‌اند اما پاسخ روشنی به آنها داده نشده است. خبر خودکشی وی را نیز هم بندی‌های او به خارج از زندان رسانده‌‌اند. آنها گفته بودند که اسلم به وسیله تیغ رگ‌های دست خود را به قصد خودکشی زده است.

دلیل خودکشی اسـلم صدیقی فشارهای عصبی ناشی از شرایط طاقت‌فرسا دربند۹ و بلاتکلیفی پس از ۱۰ماه بازداشت وی است.

کانون حقوق بشر ایران ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بازداشت شدگان در زندان‌های مخوف حکومت، از سازمانها و ارگان‌های حقوق بشری می‌خواهد برای نجات جان زندانیان و بازداشت شدگان اعتراضات اقدام به عمل آورده و از تمامی سازو کارهای ممکن برای متوقف کردن اقدامات جنایتکارانه ایادی حکومت استفاده کنند.

کانون حقوق بشر ایران  ۱۸ مهر, ۱۴۰۲