رهایی دو زندانی از اعدام/ یک متهم از قصاص چشم نجات یافت

خبرگزاری هرانا – یک زندانی در تهران که به قصاص یک چشم (کور شدن) محکوم شده بود، با جلب رضایت شاکی از اجرای حکم رهایی یافت. همچنین دو زندانی در بوکان و اصفهان که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت اولیای دم  از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل ار رکنا، یک زندانی در تهران از اجرای حکم قصاص یک چشم (کور شدن) رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، یک زن در سال ۹۸ که برای میانجیگری و پایان دادن یک درگیری، چشم راستش مورد اصابت جسمی نوک تیز توسط یکی از طرفین قرار گرفته بود، کور شد. پس از شناسایی و بازداشت متهم، پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

قضات دادگاه نیز با توجه به مدارک و شواهد موجود حکم بر قصاص چشم صادر کردند و پرونده برای اجرا به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد، اما با تلاش دادیار شیما جعفر محمدی و جلب رضایت شاکی، سرانجام زن جوان پس از ۴ سال از قصاص چشم این مرد گذشت کرد.

رهایی یک زندانی از اعدام در بوکان
به گزارش ایرنا، یک زندانی در شهرستان بوکان از اعدام رهایی یافت.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی در این خصوص گفت: “پرونده یک محکوم به اعدام که در سال ۱۴۰۰ مرتکب قتل عمد شده بود و منتظر اجرای حکم اعدام بود، با ورود شورای حل اختلاف بوکان و رضایت اولیای دم در شهرستان میاندوآب بسته شد و این محکوم به زندگی بازگشت.”

رهایی یک زندانی از اعدام در اصفهان
به گزارش همشهری، یک زندانی در اصفهان با رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، متهم به نام حیدر، ۴۵ ساله در سال ۹۱ در جریان یک نزاع و درگیری با شلیک گلوله مرتکب قتل یک جوان شد. وی پس از بازداشت در توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم و حکم وی در دیوان عالی کشور تایید شد.

این متهم نهایتا با پادرمیانی شماری از بزرگان منطقه و مسئولان قضایی اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

خبرگزاری هرانا –  ۱۴۰۲/۰۷/۱۸