عدم رعایت اصل تفکیک جرائم؛ گزارشی از آخرین وضعیت حسین محمدی در زندان کرمان

خبرگزاری هرانا – حسین محمدی، بازیگر تئاتر و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، دوران محکومیت ده سال حبس خود را در زندان کرمان سپری میکند. وی روز یکشنبه بیست و سوم مهرماه، بر خلاف اصل تفکیک جرائم به بند زندانیان جرائم خشن منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین محمدی یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، دوران محکومیت خود را در زندان کرمان سپری میکند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: “روز یکشنبه بیست و سوم مهرماه، آقای محمدی به دستور مسئولین مربوطه به بند زندانیانی با جرائم خشن منتقل شد. امری که موجب افزایش نگرانی خانواده و بستگان وی شده است.”
حسین محمدی به همراه پانزده معترض دیگر در ارتباط با پرونده جان باختن یک نیروی بسیج به نام “روح الله عجمیان” در کرج بازداشت شد.

اوایل سال جاری شعبه یک دادگاه انقلاب کرج حسین محمدی را به ده سال حبس در زندان کرمان، محکوم کرده بود. این حکم نهایتا در مردادماه سال جاری، در شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور تایید شد.

آقای حسینی در تاریخ هشتم شهریورماه به همراه دو تن دیگر از متهمان این پرونده جهت اجرای حکم ده سال حبس خود، به زندان کرمان منتقل شد.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۰۷/۲۴