صدور حکم اعدام برای دو متهم همزمان با رهایی یک زندانی از چوبه دار/ یک متهم از “قصاص عضو” نجات یافت

خبرگزاری هرانا – دو متهم به قتل در پرونده هایی مجزا توسط دادگاه های کیفری یک استان های خراسان رضوی و تهران، به اعدام محکوم شدند، حکم اعدام در ملاء عام یکی از متهمان در دیوان عالی کشور تایید شد. از سوی دیگر یک زندانی در بندر عباس با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار نجات یافت. همچنین یک زندانی در لردگان که پیشتر به “قصاص عضو” محکوم شده بود، با جلب رضایت شاکی از اجرای حکم رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری آنلاین، یک متهم به قتل در دادگاه کیفری خراسان رضوی به اعدام در ملاء عام محکوم شد.

در این گزارش آمده است: فردی به نام «حمیدرضا آ» در سال ۱۴۰۰، در پی یک نزاع دسته جمعی مرتکب قتل شد و در دادگاه کیفری سبزوار به دلیل اینکه به سن قانونی نرسیده بود با قرار تامین کیفری آزاد شد.

گفته میشود که متهم در طول آزادی مشروط مرتکب دو نزاع دسته جمعی شد که به کشته شدن شخصی به نام «حمیدرضا الداغی» و مصدوم شدن فردی دیگر انجامید. پرونده وی مجددا در روند دادرسی شعبه پنجم دادگاه کیفری یک قرار گرفت. او نهایتا به اتهام دو فقره قتل به اعدام در ملاء عام و پرداخت دیه محکوم شد. رأی صادره در دیوان عالی کشور تایید شد.

صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران
به گزارش رکنا، مردی در تهران از بابت اتهام تجاوز توسط شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران، به اعدام محکوم شد.

در این گزارش آمده است: در پی شکایت دختر جوانی به نام “شبنم” مبنی بر تجاوز به او توسط شخصی به نام “امین”، رسیدگی به پرونده در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز شد.

در نهایت متهم در دادگاه پس از اظهارات شبنم و مدارک پزشکی قانونی موجود در پرونده، با حکم قاضی به اعدام محکوم شد.

رهایی یک زندانی از اعدام در بندرعباس
به گزارش ایسنا، یک زندانی در بندرعباس با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

مدیر کل زندان های هرمزگان در این رابطه گفت: “این زندانی پس از چهار سال در حالی که مقدمات اجرای حکم در زندان بندرعباس فراهم شده بود با همکاری مسئولان قضایی، اعضای شورای حل اختلاف و رضایت اولیا دم از چوبه دار رهایی یافت.”

مصطفی کیشانی در پایان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون شش مورد رضایت اولیای دم و ۱۸ مورد سازش در پرونده های استان هرمزگان صورت گرفته است.

لردگان؛ رهایی یک زندانی از “قصاص عضو”
به گزارش تابناک، یک زندانی در شهرستان لردگان با کسب رضایت شاکی از اجرای حکم “قصاص عضو” رهایی یافت.

دادستان شهرستان لردگان در این باره گفت: “در جریان یک نزاع و درگیری در سال ۱۳۹۸ بین دو طایفه از طوایف لردگانی، در اثر اصابت گلوله پای یکی از منازعان به شدت مجروح و نهایتا قطع شد.”

اسماعیل باقری افزود: پس از بررسی های قضایی و صدور حکم “قصاص عضو”، پرونده جهت اجرای حکم به دادسرا ارسال شد که با تلاش دادستان لردگان و رضایت شاکی، پرونده ختم به سازش شد و متهم از اجرای حکم رهایی یافت.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۰۷/۲۳