مژگان افتخاری؛ ژینا گیان دخترم شیرینم از خواب برخیز تا ببینی نامت امروز در سراسر جهان طنین‌انداز شده

امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۲ به‌ دنبال انتخاب ژینا_مهسا امینی و جنبش انقلابی ژن، ژیان، ئازادی به ‌عنوان برنده جایزه ساخاروف، مژگان افتخاری، مادر ژینا_مهسا با انتشار پیام و تصویری از او نوشت، من او را رسول و بشارت دهنده عشق و دوستی برای مردمان جهان خواندم و امروز این جایزه ارزشمند به پاسداشت این رسالت ارجمند تا پای جان، به جان جانانم مهسای عالم تاب رسید تا نشانی بر ارجمندی بانوان ایرانی باشد. به زنان پر افتخار سرزمینم درود می‌فرستم و به نام و اعتبار ژینا برای ایران و جهان افتخار می‌کنم.

مادر ژینا_مهسا امینی در ابتدای پیام خود اذعان داشته‌‌؛ مهسا برگزیده زنان عالم، به شجاعت و آراستگی و کرامت گردید. ژینا من، یکی از هزاران اختر آسمان درخشان آزادگی و نجابت برای قدر و قیمت ارزش‌های انسانی زنان جهان شد.

خانم افتخاری همچنین با انتشار تصویری جدید از ژینا نوشته است؛ ژینا گیان دخترم شیرینم از خواب برخیز تا ببینی نامت امروز در سراسر جهان طنین‌انداز شده، چشمانت را باز کن تا ببینی امروز خانواده‌ای به بزرگی همه مردم دنیا داری.

۲۷ مهر ۱۴۰۲، ژینا-مهسا امینی و جنبش انقلابی ژن، ژیان، ئازادی از سوی پارلمان اتحادیە اروپا به ‌عنوان برندگان امسال جایزه حقوق‌ بشری ساخاروف اعلام شدند.

مراسم اهدای این جایزه ۲۲ آذرماه سالجاری (۱۳ دسامبر) در شهر استراسبورگ فرانسه برگزار خواهد شد.

کُردپا 27 مهر 1402