تداوم بازداشت و بلاتکلیفی مرتضی نورمحمدی در زندان تبریز

 

خبرگزاری هرانا – مرتضی نورمحمدی نادارلی، شهروند ساکن شهرستان شبستر، علیرغم گذشت چهل و سه روز از زمان بازداشت، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان تبریز بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مرتضی نورمحمدی نادارلی کماکان در زندان تبریز در بازداشت بسر میبرد.

بهنام نورمحمدی برادر وی در این خصوص اعلام کرد: مرتضی در دادسرای عمومی و انقلاب شبستر از بابت اتهام “اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی کشور” تفهیم اتهام شد. علیرغم تعیین وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی جهت آزادی موقت، با گشایش پرونده جدیدی در دادسرای عمومی و انقلاب تبریز با اتهام “عضویت در گروه جهت اقدام علیه امنیت ملی کشور” مواجه شده است.
آقای نورمحمدی همچنین عنوان کرد: “وی تاکنون از امکان دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم مانده است. او در این مدت تنها چند تماس تلفنی کوتاهی با خانواده داشته است”.

مرتضی نورمحمدی نادارلی، شهروند ساکن شهرستان شبستر روز شنبه هجدهم شهریورماه، پس از حضور در اداره ثبت و احوال شهر صوفیان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل و نهایتا پس از مدتی به زندان این شهر منتقل شد.

این شهروند پیشتر از مخالفت اداره ثبت و احوال شهر صوفیان با صدور شناسنامه با نام انتخابی “هونای” برای فرزندش خبر داده بود.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۲/۰۷/۳۰