فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت چهارده کارگر از جمله یک کودک کار

خبرگزاری هرانا – در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط نامناسب کار، چهارده کارگر از جمله یک کودک کار در شهر های رباط کریم، رشت، سنندج و سلماس دچار حادثه شدند. طی این حوادث هفت کارگر مصدوم شدند و هفت کارگر دیگر جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، روز یکشنبه سی ام مهرماه ۱۴۰۲، پنج کارگر در شهرستان پرند در حین انجام کار دچار حادثه شدند.

بر اساس این گزارش، بر اثر انفجار و آتش سوزی در نیروگاه برق پرند از توابع شهرستان رباط کریم، دو نفر از کارشناسان شرکت مپنا حاضر در محل حادثه جان خود را از دست داده و سه کارگر دیگر نیز دچار مصدومیت شدند.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “این انفجار در پی تست شیرهای گاز مستقر بر خط گاز رسانی ۲ واحد ۲۵ مگاواتی نیروگاه رخ داده است.”

روابط عمومی مپنا در این گزارش اعلام کرده است: خلیل نوروزی سوپر وایزر ارشد شرکت توگا و معین جامه بزرگ مهندس بهره برداری در پی وقوع این حادثه جان خود را از دست دادند. همچنین سه کارگر مصدوم جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل شدند.

مرگ یک کودک کار در سنندج
به گزارش کردپا، یک کودک کار در سنندج طی حادثه ای جان خود را از دست داد.

هویت وی، “مارتین حسین پناهی، شانزده ساله و اهل روستای تازه آباد واقع در شهرستان دهگلان” گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، این کودک در حین انجام کار در کارخانه سبد سازی گردنه صلوات آباد واقع در سنندج، بین دستگاه چرخ دنده گیر افتاده و بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

مرگ یک کارگر در سلماس
به گزارش کردپا، یک کارگر برق ساختمانی در شهرستان سلماس طی حادثه ای جان باخت.

هویت وی، “حمزه محمدی، فرزند سلیمان و اهل روستای ملحم واقع در شهرستان سلماس” عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، یک کارگر برق ساختمانی در منطقه اسلام‌ آباد سلماس در حین کار، بر اثر حادثه برق گرفتگی جان خود را از دست داده است.

مرگ و مصدومیت ۷ کارگر در رشت
به گزارش رکنا، روز شنبه هجدهم شهریورماه ۱۴۰۲، هفت کارگر بر اثر آتش سوزی دچار حادثه شدند.

بر اساس این گزارش، در پی وقوع آتش سوزی در کارگاه شالیکوبی کفته رود پیربازار واقع در شهرستان رشت، منجر به مرگ و مصدومیت هفت کارگر شد.

در این گزارش آمده است، در پی وقوع این حادثه سه کارگر بر اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی جان خود را از دست داده و چهار کارگر مصدوم دیگر به بیمارستان منتقل شدند.

هویت یکی از سه کارگری که جان خود را از دست دادند “راستین گلرنگ مبارکی بوده که هر سه از اعضای یک خانواده (پدر، پسر و عمو)” عنوان شده است.

ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده که رتبه بسیار پایینی است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۰۸/۰۱