واحد قادری کاسبکار اهل سقز با شلیک مستقیم نیروهای سپاه به ناحیه سر کشته شد

واحد قادری، جوان کاسبکار اهل سقز بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران در جاده سقز-مریوان به قتل رسید. گلوله شلیک‌شده نیروهای سپاه به ناحیه سر این جوان برخورد کرده است.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، ساعت سه بامداد یکشنبه ٣٠ مهر ماه ١٤٠٢ (٢٢ اکتبر ٢٠٢٣)، واحد قادری، ٢٣ ساله و اهل سقز حین تعقیب و گریز توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران در مسیر سقز به مریوان و در نزدیکی روستای حسن‌سالاران با شلیک مستقیم این نیروها کشته شد.

به گفته منابع هه‌نگاو، اطلاعات سپاه پاسداران خانواده این جوان کشته‌شده را نسبت به رسانه‌ای کردن این قتل حکومتی تحت فشار قرار داده‌ و به آن‌ها هشدار داده‌اند که باید دلیل مرگ را واژگونی خودرو ناشی از “رانندگی در حالت غیرعادی” اعلام کنند.
شاهدان عینی مراسم خاکسپاری واحد قادری در این مورد اعلام کردند که سر و گردن او بر اثر اصابت چندین گلوله جنگی کاملاً شکافته شده و بر بدن این کاسبکار اثر چند گلوله دیگر پیدا بوده است.

اطلاعات سپاه پاسداران، پس از ساعت‌ها تهدید و هشدار، جسد واحد قادری را ساعت ۴ بعد از ظهر روز دوشنبه به خانواده تحویل داده و مراسم خاکسپاری وی همان روز برگزار شده است.

هه‌نگاو؛ سه‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲