تداوم بازداشت و انتساب اتهامات امنیتی به علی بستاکی در زندان مرکزی اراک

علی بستاکی، شهروند اهل شازند از توابع استان مرکزی، از یک ماه و ١٨ روز پیش بازداشت شده و اخیراً اتهامات امنیتی توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران علیه وی مطرح شده است.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، علی بستاکی، اهل شازند مدت ۴٨ روز است که به دلیل “انتشار مطالب انتقادی از حکومت” در شبکه‌های اجتماعی بازداشت شده و در حال حاضر در زندان مرکزی اراک نگهداری می‌شود.

علی بستاکی در اولین جلسه دادگاه، روز ۶ آبان ماه سال جاری، توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب شازند به “تحریک مردم به قصد برهم زدن امنیت کشور”، “اهانت به خامنه‌ای” و “تبلیغ علیه جمهری اسلامی ایران” متهم شد. وی در یک پرونده دیگر توسط دادگاه کیفری دو شازند با اتهام “توهین به مامورین و مقامات” مواجه است.

هه‌نگاو مطلع شده است که، در روزهای گذشته و متعاقب برگزاری اولین جلسه رسیدگی به اتهامات علی بستاکی، با تقاضای تودیع وثیقه برای آزادی موقت این شهروند، مخالفت شده است.

علی بستاکی، روز ٢۶ شهریور ماه سال جاری، پس از احضار توسط پلیس امنیت شازند، بازداشت و به سپس به زندان مرکزی اراک انتقال یافت. وی پیشتر نیز طی جنبش زن، زندگی، آزادی در سال گذشته توسط نیروهای امنیتی، بازداشت و پس از بیست روز، با صدور بخشنامه موسوم به عفو، آزاد شده بود.

هه‌نگاو؛ شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲