زخمی شدن پنج کولبر در مرز بانه زخمی شدن پنج کولبر در مرز بانه

طی روزهای گذشته دست‌کم پنج کولبر اهل شهرهای سنندج (سنه)، سقز و بانه در حین کولبری در مرز هه‌نگه‌ژال بانه با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی به شدت مجروح شده‌اند که یکی از آنها به نام کامران رحیمی به مراکز درمانی تبریز منتقل شده است.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان‌ حقوق بشری هه‌نگاو، شامگاه پنج‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ (۹ نوامبر ۲۰۲۳)، نیروهای هنگ‌مرزی مستقر در مرز هه‌نگه‌ژال بانه به سوی شماری از کولبران تیراندازی نموده و یک کولبر با هویت کامران رحیمی اهل بانه به شدت مجروح شده است.

به گفته منابع هه‌نگاو، کامران رحیمی متاهل و پدر دو فرزند بوده و از ناحیه چشم به‌شدت مجروح و جهت مداوا به مراکز درمانی تبریز منتقل شده است.

همچنین روز دوشنبه ۱۶ آبان نیز، دو کولبر به نام‌های هادی و زانکو هر دو اهل سقز و یک کولبر اهل سنندج با نام محمد به همراه یک کولبر دیگر اهل سقز که هنوز هویتش احراز نشده است، در مرز هه‌نگه‌ژال بانه با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی مجروح شده‌اند.

این چهار کولبر از ناحیه کمر، ران و بازو هدف سلاح ساچمه‌ای قرار گرفته و به شدت مجروح و جهت مداوا به بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی شهر بانه منتقل شده‌اند

هه‌نگاو؛ شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲