عدم رسیدگی پزشکی؛ گزارشی از آخرین وضعیت مهران قره باغی در زندان شیبان اهواز

خبرگزاری هرانا – مهران قره باغی، زندانی سیاسی محبوس در زندان شیبان اهواز، علیرغم حال نامساعد جسمی، از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهران قره باغی دوران محکومیت خود را در زندان شیبان اهواز سپری میکند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی در این خصوص به هرانا گفت: “آقای قره باغی از بیماری قلبی رنج میبرد. علیرغم حال نامساعد جسمی، او کماکان از اعزام به بیمارستان و رسیدگی تخصصی پزشکی محروم مانده است.”
در تاریخ بیست و نهم شهریورماه سال جاری، مهران قره باغی در پرونده ای که در دوران حبس علیه وی گشوده شد، توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان از بابت اتهام تخریب اموال عمومی ( آتش زدن حوزه علمیه خواهران واحد بهبهان) به سه سال و نیم حبس تعزیری و به اتهام اختلال در نظم عمومی به چهل و پنج ضربه شلاق تعزیری محکوم شد. دو سال از این محکومیت به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمد.

در تاریخ شانزدهم مردادماه ۱۴۰۲، جلسه دادرسی به اتهامات مهران قره باغی در شعبه قضایی مذکور برگزار شده بود.

آقای قره باغی پیشتر نیز در پرونده ای مجزا توسط دادگاه انقلاب ماهشهر به ده سال و یک ماه حبس و محرومیت های اجتماعی محکوم شده بود.

او همچنین در پرونده ای دیگر توسط یکی از شعب دادگاه انقلاب، از بابت اتهامات “توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام “به ۳ سال حبس محکوم شده بود که مجازات اشد یعنی ۲ سال حبس تعزیری در خصوص وی به اجرا در آمد.

مهران قره باغی، ۳۱ ساله و از اهالی روستای «تیله کوهی» از توابع شهرستان بهبهان واقع در استان خوزستان است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۰۸/۲۵