حمیده زراعی فعال اهل گیلان به یک سال حبس محکوم شد

حمیده زراعی، شهروندی که ششمین ماه بازداشت خود را در زندان کچویی کرج سپری می‌کند، توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به یک سال حبس و مجازات تکمیلی محکوم شد. وی در رابطه با جنبش انقلابی زن، زندگی، آزادی نیز، مدتی در بازداشت بود.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، اخیراً حمیده زراعی، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی موسی آصف‌‌الحسینی از بابت اتهام “تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران” به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

همچنین، این شهروند بابت مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور، دو سال ممنوعیت حضور در فضای مجازی و دو سال اقامت اجباری در شهر رشت محکوم شد.

قابل ذکر است که، حمیده زراعی به دلیل عدم حفظ پوشش اجباری از حضور در جلسه دادگاه خود در روز ١۵ آبان ماه سال جاری، منع شده بود.

‏این زندانی سیاسی، روز ۱۲ آبان ١٤٠١، در مراسم چهلم حدیث نجفی، بازداشت و سپس به زندان کچویی انتقال یافت. وی در نهایت ١٨ بهمن ماه سال گذشته پس از صدور بخشنامه “عفو” آزاد شده بود.

حمیده زراعی، برای دومین بار روز دوشنبه ٨ خرداد ماه ١٤٠٢ (٢٩ می‌۲۰۲۳)، در منزل شخصی خود واقع در شهر کرج، توسط نیروهای حکومتی بازداشت و به زندان کچویی فردیس کرج انتقال یافت.

هه‌نگاو؛ شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲