جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منوچهر بختیاری برگزار شد

خبرگزاری هرانا – جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزوین از بابت پرونده ای که اخیرا علیه او گشوده شده، امروز دوشنبه بیست و نهم آبان ماه، به صورت ویدیو کنفرانس در شعبه ۱۱۴ دادگاه کیفری دو شهرستان کرج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منوچهر بختیاری برگزار شد.

در جریان این جلسه که امروز دوشنبه بیست و نهم آبان ماه، در شعبه ۱۱۴ دادگاه کیفری دو شهرستان کرج به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شده، علی شریف زاده، وکیل دادگستری به دفاع از موکل خود پرداخت. نهایتا این پرونده به علت نقص مدارک به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه دو کرج ارجاع داده شد.
این پرونده به ظن فیلمبرداری از اماکن علیه این زندانی گشوده شده است.

لازم به ذکر است، آقای بختیاری در تاریخ دهم آبان ماه از بابت پرونده دیگری که در دوران حبس علیه وی گشوده شده بود، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان قزوین از بابت اتهام “توهین به رهبری” به شش ماه حبس محکوم شد.

خانم عباسی در خصوص وضعیت جسمانی منوچهر بختیاری به هرانا گفت: “بیش از یک سال و نیم پیش پزشکی قانونی نامه ای مبنی بر عمل فوری فتق و پروستات همسرم را تایید کرده است. همچنین بیش از سه ماه است که از دندان درد رنج میبرد. اما با بهانه تراشی مسئولین مربوطه از رسیدگی درمانی تخصصی و اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده است.”

منوچهر بختیاری در تاریخ ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت شد.

وی نهایتا توسط دادگاه انقلاب به ۳ سال و ۶ ماه حبس، ۲ سال و ۶ ماه تبعید و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده و از بازداشتگاه یکی از نهاد‌های امنیتی به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد. این شهروند در تیرماه ۱۴۰۱، به زندان چوبیندر قزوین منتقل شد.

آقای بختیاری پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت داشته است.

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری اعلام کرد که پسر ۲۷ ساله‌اش در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در فاز ۴ مهرشهر کرج به ضرب گلوله کشته شد. به گفتهٔ او، پویا به همراه خواهر و مادرش در دومین روز از اعتراضات مردمی به افزایش قیمت بنزین به راهپیمایی معترضان پیوست که جمجمه‌اش هدف گلوله قرار گرفت و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت. پویا بختیاری (زاده ۱۹ شهریور ۱۳۷۱ – درگذشتهٔ ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در مهرشهر کرج) یکی از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۳۹۸ ایران است.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۲/۰۸/۲۹