جلسه رسیدگی به اتهامات حمیدرضا نجفی و محمدرضا فرجی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – جلسه رسیدگی به اتهامات حمیدرضا نجفی و محمدرضا فرجی، شهروندان ساکن اراک روز چهارشنبه اول آذرماه، در دادگاه انقلاب این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه یکم آذر ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حمیدرضا نجفی و محمدرضا فرجی برگزار شد.

در جریان این جلسه که در شعبه دوم دادگاه انقلاب اراک برگزار شده، این شهروندان از بابت اتهاماتی از جمله تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی به دفاع از خود پرداختند.
از میان این شهروندان، در رابطه با این پرونده منزل آقای محمدرضا فرجی در اراک در تاریخ بیست و هفتم شهریور امسال مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت.

حمیدرضا نجفی، شهروند ساکن اراک نیز چندی پیش توسط دادگاه انقلاب این شهرستان از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و ترغیب مردم به جنگ کشتار مجموعا به تحمل سه سال و شش ماه حبس محکوم شد. نهایتا این حکم توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری به هشت ماه حبس تعزیری از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” کاهش یافت.

همچنین وی در بخش دیگری از پرونده مذکور، توسط شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری دو این شهرستان در خصوص اتهام “نشر اکاذیب” به تحمل پانزده ماه حبس محکوم شده بود.

او پیشتر نیز در پرونده ای دیگر توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری از بابت اتهام “نشر اکاذیب” به پرداخت پانزده میلیون جزای نقدی محکوم شده بود.

حمیدرضا نجفی در شهریورماه سال جاری، بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

آقای نجفی، متولد ۱۳۶۱، مخترع و کارآفرین، مدیر عامل شرکت ماشین سازی مبتکران و شهروند ساکن اراک است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۰۹/۰۳