گزارشی از آخرین وضعیت امیر نصر آزادانی در زندان دستگرد اصفهان

خبرگزاری هرانا – امیر نصر آزادانی، بازیکن سابق فوتبال و یکی از متهمان پرونده موسوم به “خانه اصفهان” دوران محکومیت خود را در زندان دستگرد اصفهان سپری میکند. آقای آزادانی پیشتر توسط دادگاه انقلاب اصفهان به شانزده سال حبس محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امیر نصرآزادانی دوران محکومیت خود را در زندان دستگرد اصفهان سپری میکند.

یک منبع مطلع در خصوص آخرین وضعیت پرونده این بازیکن سابق فوتبال به هرانا گفت: “آقای نصر آزادی در دی ماه سال گذشته توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان از بابت اتهام عضویت در دسته‌جات غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور به پنج سال حبس تعزیری، از بابت اتهام اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت به پنج سال حبس تعزیری و بابت اتهام معاونت در محاربه به تحمل شانزده سال حبس تعزیری محکوم شد. نهایتا در اردیبهشت ماه سال جاری، پس از پذیرش فرجام خواهی در شعبه نهم دیوان عالی کشور، پرونده آقای آزادانی به شعبه هم عرض ارجاع داده شد.”
به گفته این منبع مطلع، “پس از بررسی پرونده در شعبه پنجم دادگاه انقلاب اصفهان، وی از دو عنوان اتهامی عضویت در دسته‌جات غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت یعنی ده سال حبس تبرئه شد. ۱۶ سال حبس وی نیز از بابت اتهام معاونت در محاربه، در شعبه مذکور تایید شد.”
این منبع مطلع افزود: “مهدی نصر اصفهانی، وکیل آقای آزادانی در خصوص ۱۶ سال حبس موکلش درخواست فرجام خواهی کرده و پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شده و تحت بررسی است.”

بر اساس گزارشاتی که به دست هرانا رسیده است، این شهروند در تمامی مراحل جلسه دادگاه با حضور وکیل انتخابی به دفاع از خود پرداخته است.

امیر نصر آزادانی، بازیکن سابق فوتبال تیم های تراکتور و سپاهان در تاریخ بیست و ششم آبان ماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری و در رابطه با پرونده موسوم به “خانه اصفهان” توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت شد.

در آبان ماه سال گذشته، شش شهروند در جریان اعتراضات سراسری در اصفهان بازداشت شدند. این شهروندان در خصوص پرونده جان باختن یک نیروی فراجا و دو نیروی بسیج در این شهر، پرونده موسوم به خانه اصفهان، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب این استان از بابت اتهاماتی همچون “محاربه” به اعدام و حبس محکوم شدند. حکم اعدام سه تن از این شهروندان به نام های مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی در تاریخ  ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری، به اجرا در آمد.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۲/۰۹/۰۲