اعمال فشار و انتساب اتهامات تازه به فخرالدین ابراهیمی، فرزند محی‌الدین ابراهیمی زندانی سیاسی اعدام شده

فخرالدین ابراهیمی، فرزند محی‌الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی اعدام‌ شده اهل اشنویه (شنو) توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران با چهار اتهام دیگر مواجه شده، او پیشتر، به یک سال حبس تعزیری و دو سال زندان تعلیقی محکوم شده بود.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، اخیراً فخرالدین ابراهیمی، ٢٢ ساله و اهل اشنویه توسط دادسرای عمومی و انقلاب مهاباد با اتهامات “تمرد نسبت به ماموران”، “تخریب اموال عمومی”، “توهین به حکومت و ماموران” و “غیبت در دوره اجباری سربازی” مواجه شده است. وی دوم شهریور ماه امسال توسط نیروهای امنیتی در مهاباد بازداشت و پس از دو روز با وثیقه آزاد شده بود.

به گفته یک منبع مطلع، با صدور قرار جلب فخرالدین ابراهیمی، نیروهای امنیتی تاکنون در چهار نوبت به منزل خانوادگی این جوان هجوم برده‌ و فشارها بر خانواده آن‌ها را افزایش داده‌اند.

پیشتر، اوایل خرداد ماه ١٤٠٢، فخرالدین ابراهیمی، توسط شعبه ١١٣ دادگاه کیفری دو بهشتی ارومیه به اتهام “تخریب شیشه نگهبانی دادگاه تجدیدنظر” و با استناد به ماده ٦٨٧ از قانون مجازات اسلامی به یک‌ سال حبس تعزیری و دو سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

فخرالدین ابراهیمی، روز دوشنبه ٤ فروردین‌ ماه سال جاری، پس از مراجعه به بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه بازداشت شد و روز سه‌شنبه ١۵ همان ماه، با تودیع قرار وثیقه صد میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.

او پیشتر نیز در ٢۵ اسفند ماه ١٤٠١ بازداشت و روز بعد، ساعاتی پس از اجرای حکم اعدام پدرش، محی‌الدین ابراهیمی آزاد شده بود.

محی‌الدین ابراهیمی، پدر فخرالدین که پیشتر به اتهام “بغی” از طریق عضویت در حزب دمکرات کُردستان ایران به اعدام محکوم شده بود، سحرگاه جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ در زندان مرکزی ارومیه اعدام شد. او ٤٣ ساله بود و در زمان اجرای حکم، پنجمین سال حبس خود را سپری می‌کرد.

هه‌نگاو؛ دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲