مرتضی نورمحمدی و مهرداد قادری از زندان تبریز آزاد شدند

خبرگزاری هرانا – امروز سه شنبه هفتم آذرماه، مرتضی نورمحمدی نادارلی (نظرلو) و مهرداد قادری، فعالین ترک (آذربایجانی) با تودیع وثیقه از زندان تبریز آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مرتضی نورمحمدی نادارلی و مهرداد قادری از زندان تبریز آزاد شدند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروندان در این خصوص به هرانا گفت: “آزادی آقایان نورمحمدی و قادری عصر امروز سه شنبه هفتم آذرماه ۱۴۰۲ با تودیع وثیقه پانصد میلیون تومانی برای هر یک صورت گرفته است.”
تا لحظه تنظیم این گزارش، از اتهامات مطروحه علیه آقای قادری اطلاعی حاصل نشده است.

در تاریخ بیست و چهارم شهریور ماه سال جاری مهرداد قادری توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و چندی بعد به زندان تبریز منتقل شد.

مرتضی نورمحمدی نادارلی (نظرلو) اوایل آبان ماه امسال در دادسرای عمومی و انقلاب شبستر از بابت “اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی کشور” تفهیم اتهام شد. وی چندی بعد با گشایش پرونده جدیدی در دادسرای عمومی و انقلاب تبریز با اتهام “عضویت در گروه جهت اقدام علیه امنیت ملی کشور” مواجه شد.

وی مورخ هجدهم شهریورماه امسال پس از حضور در اداره ثبت و احوال شهر صوفیان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شد. او نهایتا پس از مدتی به زندان این شهر منتقل و پس از چند روز مجددا به بازداشتگاه مذکور بازگردانده شد.

این افراد نهایتا روز یکشنبه پنجم آذرماه ۱۴۰۲ از بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان این شهر منتقل شدند.

گفتنی است، آقای نورمحمدی پیشتر از مخالفت اداره ثبت و احوال شهر صوفیان با صدور شناسنامه با نام انتخابی “هونای” برای فرزندش خبر داده بود.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۰۹/۰۷