خسرو علیکردی به حبس، تبعید و مجازات های تکمیلی محکوم شد

خبرگزاری هرانا – خسرو علیکردی، وکیل دادگستری توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد به یک سال حبس، دو سال تبعید، دو سال ممنوعیت خروج از کشور، دو سال محرومیت از اشتغال در حرفه وکالت و دو سال منع حضور در فضای مجازی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خسرو علیکردی به حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد.

آقای علیکردی وکیل دادگستری ضمن انتشار این خبر اعلام کرد: بر اساس حکمی که امروز سه شنبه هفتم آذر ۱۴۰۲ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی هادی منصوری صادر و به من ابلاغ شده است، بنده از بابت اتهام فعالیت تبلیغی به نفع گروه های مخالف نظام جمهوری اسلامی به یک سال حبس محکوم شدم. همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به دو سال تبعید به شهرستان نهبندان، دو سال ممنوعیت خروج از کشور، دو سال محرومیت از اشتغال در حرفه وکالت و دو سال منع حضور در فضای مجازی محکوم شده ام.
در تاریخ بیست و دوم آبان ماه سال جاری، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خسرو علیکردی در شعبه قضایی مذکور برگزار شده بود.

دهم مردادماه، خسرو علیکردی پس از حضور در شعبه ۹۰۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بازداشت و به زندان وکیل آباد این شهر منتقل شده بود. وی در تاریخ چهاردهم مرداد با با تودیع وثیقه از این زندان آزاد شد.

این وکیل دادگستری در بخشی دیگر این پرونده به شعبه ۹۰۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب احضار و در خصوص اتهام “فعالیت تبلیغی به نفع گروه های مخالف نظام جمهوری اسلامی” مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

آقای علیکردی پیشتر در بخشی از این پرونده از بابت اتهامات “نشر اکاذیب از طریق سامانه های رایانه ای و عدم حفظ اسرار” توسط شعبه ۳ دادگاه کیفری دو مشهد، مجموعا به پرداخت ۲۱ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۰۹/۰۷