زندان اوین؛ انتقال تنبیهی یاشار تبریزی و کاظم علی نژاد به سلول های انفرادی

خبرگزاری هرانا – کاظم علی نژاد بارائلو و یاشار تبریزی، متهمان سیاسی محبوس در زندان اوین، به صورت تنبیهی به سلول‌ های انفرادی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه نهم آذر ۱۴۰۲، کاظم علی نژاد بارائلو و یاشار تبریزی به سلول های انفرادی زندان اوین منتقل شدند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آنها به هرانا گفت: “انتقال این افراد به سلول های انفرادی به دلیل سردادن شعارهایی در اعتراض به وضعیت نامناسب خود در زندان صورت گرفته است.”
بر اساس گزارشاتی که به دست هرانا رسیده است، امکان برقراری تماس تلفنی از روز دوشنبه ششم آذر به دستور مسئولان مربوطه از آقای تبریزی سلب شده است، این امر افزایش نگرانی های خانواده و نزدیکان وی را در پی داشته است.

آقای علی نژاد بارائلو در تاریخ بیست و نهم آبان ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در اسلامشهر بازداشت و حدود یک ماه بعد به بند چهار زندان اوین منتقل شد.

کاظم علی نژاد پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

در خصوص اکبر قلی زاده (یاشار تبریزی) فعال مدنی نیز گفتنی است، وی در شهریور ماه سال جاری توسط دادگاه انقلاب شهریار به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. او مورخ بیست و سوم همان ماه توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و چندی بعد از بازداشتگاه وزارت اطلاعات به زندان اوین منتقل شد.

در آبان ماه سال جاری، یاشار تبریزی با دستور مسئولان مربوطه از امکان برقراری تماس تلفنی با خانواده محروم ماند.

وی پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۲/۰۹/۰۹